Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

“Storie Sbagliate”: su lis olmis di De André

Moira Pezzetta

Cuatri zovins artiscj a riproponin i grancj classics e altris oparis mancul cognossudis dal repertori di un dai plui grancj mestris dal cjantautorât talian: cun emozion, e in clâf personâl, Nicole, Alvise, Veronica e Luca nus cjantin lis “Storie Sbagliate” di De André.
◆ Il titul dal progjet al è di fat “Storie Sbagliate”, come lis contis intes cjançons di De André, che a àn acompagnât e che a van indenant a emozionâ dutis lis gjenerazions.
◆ Il grup al è stât fondât tal 2018, cuant che ae zovine artiste Nicole Coceancig i àn domandât di fâ une serade su De André. Nicole, che di tant e cognosseve Alvise Nodale, graciis al zîr che si jere creât ae Girada, il folk club udinês de joibe, e à scomençât cussì a cirî altris artiscj par sunâ insiemi e par tornâ a proponi la musiche dal mestri di Gjenue.
◆ Ai doi si son zontâts ancje Massimo Silverio e Veronica Urban che a àn une grande passion par De André. La prime serade, fate tal Novembar dal 2018 tal teatri di Orsarie, e à dât tante motivazion al grup, e cussì dilunc dut il 2019 a àn fat diviers concierts ator pal Friûl.
◆ Sul tacâ dal 2020 ae formazion i è stât fat un cambi, dal moment che Massimo al à vût la ocasion di scomençâ il so tour ator pe Europe e di dedicâsi dal dut ae sô musiche. Mancjant une vôs e ancje un violoncel, si è zontât Luca Boschetti che al à sunât par tant timp cun Alvise e Veronica in diviers concierts e formazions.
◆ Cun chest progjet, i artiscj a vuelin dimostrâ che ancje la zoventût in dì di vuê e presee, e scolte e e sune tocs che a podaressin someâ lontans de mode e dai guscj dai plui zovins. Come che nus contin «Viodi che la int e partecipe a cheste ‘imortalitât’ nus fâs un grant plasê e nus da il sburt par lâ indenant»
◆ L’obietîf di “Storie sbagliate” nol è chel di deventâ une cover-band, ma di fâ rangjaments diferents di chei che si puedin scoltâ tai discs, e puartâ cussì cun se la emozion che i artiscj a sintin cuant che a fasin musiche. Tai ultins trê agns, il grup al à fat tancj concierts dulà che il public al jere simpri presint e al partecipave cjantant ducj i tocs dal repertori. «Chest al vûl dî che la musiche di De André e je inmò tal cûr de int, par fortune!»
◆ Cuant che ur domandìn cuâl che al è il toc di De André che plui di ducj ur sta a cûr, nus contin: «Za il non dal progjet al da un indizi… De André al à puartât sul palc e danant dai voi di ducj storiis e emozions che a jerin incomodis. Nô o cirìn di fâ propit chest: contâ chestis storiis che istès a son ancje avonde atuâls.»
◆ Il prin video che a àn publicât al è chel de prime cjançon che a àn metût in pîts “Crêuza de Mä”, un dai tocs cjantâts di De André par gjenovês.
◆ A àn za pensât di fâ un album cun dentri la lôr vision e interpretazion dai tocs dal cjantautôr, ancje parcè che il public al continue a domandâur il disc ae fin di ogni conciert.
◆ Noaltris no viodìn la ore di podê visâus cuant che l’album di “Storie sbagliate” al sarà publicât e si augurìn di podê sintî in curt il grup di artiscj in tancj concierts ator pal Friûl e ancje in Italie. Tignît di voli la lôr pagjine Facebook (@storiesbagliate.deandre) e Instagram (https://www.instagram.com/storie.sbagliate), par jessi simpri inzornâts su dutis lis gnovis. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +