Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

VIERTIDURE – Frico o bandiere?

............

Cu la riconcuiste de zone Champions League (pal moment dome i preliminârs, eh!) di bande dal Udin, al torne il moment par une riflession sul valôr identificatari che la scuadre Blancje&Nere e à pal Friûl.
“Ce frico cul chel Zico” al titulave pre Antoni tun editoriâl che o vin ripuartât a pagjine 13. “L’Udin no si discut” al rispuint Giacomini a distance di 30 agns te interviste che e vierç cheste Patrie.
A cui dai reson? Cence volê jessi masse “democristians” si scuen rispuindi “A ducj i doi!”.
Parcè che e je vere che, ancje in gracie dai sucès dai ultins agns come cu la vignude di Zico, l’Udin al è deventât une bandiere, un simbul di rivincite pai sportîfs furlans, puartant ancje la citât e il Friûl sot dai rifletôrs internazionâi.
Ma bastial? Chi o rispuindìn di no. Altris esemplis tant che Barcelone, dulà che la societât e fâs imparâ il catalan a ducj i zuiadôrs, o l’Atletico Bilbao che al tesserave dome bascs a dimostrin ce che al significhe jessi riferiment di une identitât, no dome di sport.
L’Udin al à di vê plui coragjo, rinfuarçant chê buine strade cjapade cu la convenzion Arlef, ma cence spietâ che la iniziative e vegni dal ent public.
Ducj a puartin la nestre Societât come esempli di buine gjestion sul plan tecnic e finanziari. Il Friûl si spiete che cheste fuarce e torni al teritori dut l’afiet che i furlans a àn dimostrât tai siei confronts: cui risultâts in cjamp, ma ancje cuntun politiche a pro de identitât furlane. ■
Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +