Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

VIERTIDURE. La vôs di “In uaite”

............

La vôs dal Coordenament dai paîs taramotâts, ma ancje par diviers dopo che il moviment si jere sfantât, e jere “In uaite”, mensîl che dal 1977 al 1993 al à contât in direte la vite tes tendopolis, tes barachis, diret di Mauro Tosoni.
Cemût isal nassût “In uaite”?
«Si tratave di organizâ la comunicazion e la informazion dentri dal Coordenament e duncje la prime funzion dal gjornâl e je stade chê di “boletin des ativitâts”. Po dopo e je vignude ancje la fase de “cuintrinformazion” par vie che la stampe taliane/talianote e cirive di dâ une informazion “cloroformizade” cuant che invezit i problemis a restavin.».
Cemût jerial organizât?
«Si lu distribuive cuntune “difusion militante”, barache par barache. I prins numars a vevin une tiradure di 5.000 copiis e cul timp o vin rivât a vê ancje sui 900 abonaments, ancje se il gjornâl no si lu cjatave in edicule. A lis riunions a partecipavin cirche 30 personis che a vignivin un pôc di dut il Friûl: de Cjargne, de Colinâr, dal Friûl ocidentâl…».
Ce rapuart veviso cu lis istituzions?
«Ancje di critiche fuarte, par esempli la stesse gjestion “Zamberletti” no nus plaseve par vie che e jere masse centralistiche, cuant che par noaltris invezit al jere fondamentâl restâ suntun model plui “locâl”. Ma ancje se no sparagnavin nuie a nissun, o vin vûts ricognossiments che no si spietavin: par esempli, il stes president Comelli al è rivât a definî il nestri gjornâl “il sâl de democrazie”».
Ce evoluzion ise stade dopo de ricostruzion?
«Tal ultin “In uaite” e jere deventade la vôs dai moviments popolârs che a operavin sul teritori e duncje a partecipavin ambientaliscj, i grups che a contestavin lis servitûts militârs o la dighe di Pinçan».
Ce restial di chê esperience?
«Une maniere di fâ gjornalisim che a partìs dal bas, dulà che la protagoniste e je prin di dut e di ducj la int. La voie di fâ informazion critiche. La cussience che il popul al pues fâsi un gjornâl. Infin ancje la sodisfazion di cjatâ int che a distance di agns e ricognòs il nestri servizi a pro de comunitât». ■
Christian Romanini

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +