Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Sagre dal Patriarcjât a Aquilee cun doi ospits speciâi

............

la Basiliche di Aquilee
la Basiliche di Aquilee

Come ogni an si cjatarìn te nestre Basiliche Mari par onorâ i Sants Ermacure e Furtunât
Glesie Furlane e La Patrie dal Friûl, cu la colaborazion de Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, a clamin adun i Furlans in ocasion de Fieste dai Sants Patrons dal Friûl, Ermacure, prin Vescul di Aquilee, e Fortunât, so diacun.
L’apontament al è come ogni an a Aquilee, te Basiliche Mari, domenie ai 17 di Lui aes 6 di sere, la prime domenie dopo de zornade juste che e colarès la fieste (i Ss Ermacure e Furtunât, di fat, a son segnâts sul lunari ai 12 di Lui).
Al celebrarà bons. Basili Danelon, vicjari gjenerâl di Concuardie e Pordenon, adun cui predis di Glesie Furlane. Pe ocasion si ricuardaran pre Checo Placerean e pre Antoni Beline, tradutôrs de Bibie, che chest an e je stade protagoniste dal grant event de leture continuade scomençade ai 3 e finide ai 9 di Avrîl.
Cun di plui chest an la zornade si cjame di un gust particolâr ancje par vie di doi ospits speciâi che a insioraran l’incuintri.
Prin al sarà Gabriele Pelizzari, autôr dal libri “Il Pastore ad Aquileia”, opare monumentâl che e presente une aprofondide leture dai mosaics. L’autôr, cun inizi aes 5 dopomisdì, al compagnarà la visite dai paviments de basiliche, fasintnus cognossi i contignûts dai siei studis.
Il secont ospit al sarà il coro “Vôs di Vilegnove” che al compagnarà la messe e che chest an al à a pene cjantât a Rome, puartant la lenghe furlane dentri de Basiliche di Sant Pieri.
Finide la messe si cjatarìn ducj alì dal ristorant “Ai Patriarchi” par continuâ la fieste.
Redazion

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +