Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Sagre dal Patriarcjât a Aquilee cun doi ospits speciâi

............

la Basiliche di Aquilee
la Basiliche di Aquilee

Come ogni an si cjatarìn te nestre Basiliche Mari par onorâ i Sants Ermacure e Furtunât
Glesie Furlane e La Patrie dal Friûl, cu la colaborazion de Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, a clamin adun i Furlans in ocasion de Fieste dai Sants Patrons dal Friûl, Ermacure, prin Vescul di Aquilee, e Fortunât, so diacun.
L’apontament al è come ogni an a Aquilee, te Basiliche Mari, domenie ai 17 di Lui aes 6 di sere, la prime domenie dopo de zornade juste che e colarès la fieste (i Ss Ermacure e Furtunât, di fat, a son segnâts sul lunari ai 12 di Lui).
Al celebrarà bons. Basili Danelon, vicjari gjenerâl di Concuardie e Pordenon, adun cui predis di Glesie Furlane. Pe ocasion si ricuardaran pre Checo Placerean e pre Antoni Beline, tradutôrs de Bibie, che chest an e je stade protagoniste dal grant event de leture continuade scomençade ai 3 e finide ai 9 di Avrîl.
Cun di plui chest an la zornade si cjame di un gust particolâr ancje par vie di doi ospits speciâi che a insioraran l’incuintri.
Prin al sarà Gabriele Pelizzari, autôr dal libri “Il Pastore ad Aquileia”, opare monumentâl che e presente une aprofondide leture dai mosaics. L’autôr, cun inizi aes 5 dopomisdì, al compagnarà la visite dai paviments de basiliche, fasintnus cognossi i contignûts dai siei studis.
Il secont ospit al sarà il coro “Vôs di Vilegnove” che al compagnarà la messe e che chest an al à a pene cjantât a Rome, puartant la lenghe furlane dentri de Basiliche di Sant Pieri.
Finide la messe si cjatarìn ducj alì dal ristorant “Ai Patriarchi” par continuâ la fieste.
Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +