Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – Mandi Miklos Hubay

............

Nus à lassât in Mai, in ponte di pîts Miklos Hubay. Nassût a Budabest tal 1918, ancje se nol veve sanc blu tes venis, al veve un caratar aristocratic tipic dal imperi austroungaric.
Dilunc de Seconde Vuere Mondiâl al jere a Gjinevre diretôr de riviste “Nouvelle revue de Hongrie”, che e fo catalizadôr di fuarcis inteletuâls de Resistence.
Al à insegnât te Academie di art dramatiche di Budapest (1948-54), te Universitât di Florence (1974-88) e al jere stât president de Associazion dai scritôrs ongjarês (1982-87). Al jere un om di minorance come che lui stes si veve descrit: «O soi nassût a Nagyvarad in Transilvanie tal moment che e passave cu la Romanie e intant che la epidemie spagnole mi robave gno pari. O jeri minorance e vuarfin. Cemût no podevio jessi segnât di dut chest?»
Il Friûl al à di ricuardâlu par chel leam che al veve cun Danilo De Marco, fotograf di Udin, ma no dome. Cemût no visâsi ancje di “In fin il cidinôr”, il dram gjavât fûr di un so vecjo manuscrit e voltât par furlan di Federico Rossi? La opare e puarte in sere la muart di une lenghe. Rapresentât ai Colonos, al mertarès di jessi tornât a proponi magari propit in omaç a cheste grande vôs che cumò e je lade incuintri al grant cidinôr.
Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +