Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA FABRICHE DAI… LIBRIS – Cuant finissie la fature di un scritôr?

............

Se lis motivazions par che un al tachedi a scrivi a puedin jessi difarentis, la ambizion finâl e je dut câs chê di vignî let. Un probleme no di pôc soredut pal autôr in marilenghe dulà che il numar di letôrs potenziâi al è bas e ancje chei pôcs a son dificii di cjatâ, nol fos altri che par fâi cognossi la esistence de opare.
No si à di pensâ che une volte finît di scrivi e publicât un libri la vore dal autôr e sedi finide, al contrari il lavôr al è ancjemò lunc parcè che si à di cirî di promovilu, di fâlu cognossi, di vê segnalazions e recensions. Un biel berdei pai autôrs furlans che di une bande si cjatin denant a la indiference dai mass media in lenghe taliane, di chê altre spes no àn la capacitât o la mentalitât par cirî di movi lis robis finint cul fâ des promozions masse diletantistichis.
Cun cheste ande se Manzoni al diseve di vê vincjecinc letôrs un Manzoni furlan al rivarès a fâ savê di vê scrit i siei “Promessi Sposi” sì e no a un cuatri cinc di lôr.
Al va dite che tai ultins agns si è viodût ancje alc di difarent, il câs plui interessant al è probabilmentri stât chel dai Gnognosaurs di Dree Venier e dal mût che al è stât doprât internet cuntune strategjie moderne e professionâl di promozion dai libris.
Dal rest al è ancje di marcâ che cuant che si cîr di coinvolzi il public cun spetacui tirâts fûr di oparis o adiriture cun leturis diretis a vôs alte, un alc di interès lu si cjate simpri, a dimostrâ che, no cate l’analfabetisim e la difidence viers la lenghe scrite, lis potenzialitâts a esistin.
Maurizio Biasizzo

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +