Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Chei che a scjampin

............

O cognòs aromai di tant timp Fabbro, prime tant che sindic di Palaçûl, po dopo tant che president de ARLeF e cumò come unic esponent dal Pd che si declari autonomist. No rivi ancjemò a cunvincilu de necessitât di un partît furlan, che nol vedi di jessi sotan di une organizazion politiche taliane. Timp al timp, ma cheste premesse par dî che nol covente jessi dacuardi par mantignî un rispiet par posizions ancje diviersis.
Rispiet alore prin di dut, chel che il sindic di Pordenon Bolzonello nol à dimostrât cuntun nestri gjornalist che di tancj dîs al veve domandât di podêlu intervistâ pe Patrie.
Cuntune pofardie pardabon fastidiose, no nus à degnâts di une rispueste, metint in dificoltât ancje la sô segretarie che i visave l’impegn.
Cun scletece: secont me, Bolzonello al à vude pôre di rispuindi su cuestions che a rivuardin il Friûl e il furlan te sô citât e provincie. Forsit, al varès di dânus une rispueste de cancelazion de marilenghe tal so comun, de sô ostilitât declarade viers ogni alc che al savedi di furlan.
Un dai tancj dal centri çampe che invezit di rispuindi e di declarâsi magari contrari, a sbrissin vie tant che bilitis, pensant che il stâ platâts al sedi miôr di une  discussion sclete.
A è il destin di une classe di sorestants a Pordenon e a Gurize in particolâr, che a fuarce di no inschiriâsi e fâ fente di jessi superiôrs a “beghis di cjampanîl”, e finirà drete te vuate di Vignesie e di Triest: copade e sparniçade, cence sperancis.
Ma si viôt che i va ben cussì, e nancje cent Fabbro a rivaran a fâur cambiâ strade.
Il Diretôr

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +