Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORIS – AUSTRIE. Gnûfs sucès pe drete populiste di strache

............

La Viene par solit rosse e piert colôr, e si colore simpri plui cul blu de drete nazionâl-popolâr di Strache, che tignint cont dai ultins sucès si cjate sul troi fat agns indaûr di Haider. Anzit: il partît blu al domande cumò di partecipâ al futûr guvier.
I sociâldemocratics di Michael Haeupl, sindic dal 1994, a àn ricevût il 44,5 par cent (-4,5 par cent) dai vôts, pierdint la maiorance assolude; il partît nazionâl de Libertât Fpoe di Heinz-Christian Strache al è invezit montât sù al 26,2 par cent vuadagnant l’11,4 par cent a pet dal esit dal 2005. I conservadôrs dal Oevp, partît al guvier cu la Spoe, al è lât di rive jù cuntun mancul 4,9 par cent tocjant il 13,8.
Lavorant a Viene o ai vût la oportunitât di gjoldi ogni dì dai poster de campagne eletorâl. Ducj i cuatri partîts Spoe, Oevp, Verts e Fpoe a son stâts une vore presints: i plui visibii a jerin chei de Fpoe, simpri cul leader Strache zovin, moderni e cu la bocje di ridi, fotografât cu la int semplice o cuntun rapresentant des fuarcis dal ordin e simpri cun messaçs curts e clârs: par esempli, Weil ICH an EUCH glaube (vâl a dî: Parcè che JO o crôt in VOALTRIS).
Secont il segretari gjenerâl Kickl, il slogan principâl dal partît al puarte une strente relazion tra il leader Strache e i vienês, mostrantlu tant che il leader che al difint il so popul. Il so sproc plui discutût al è stât a pro de sigurece e de difese de «vere Viene» cuintri la islamizazion: Mehr Mut für unser ‘Wiener Blut’. Und: Zu viel Fremdes tut niemandem gut. Voltât al devente: Coragjo pal nestri «sanc vienês». E: Masse element forest nol fâs ben a dinissun.
La recipe di Strache e à cjatât spazi tai cuartîrs cuntune alte imigrazion: il so grant sucès al è che Strache al è cussì rivât a pâr cul massim risultât dal partît Fpoe sot Haider. In struc si pues dî che o vin ancje a Viene, come tal resint sucès dai popoliscj tes elezions te Stirie «rosse», une tindince che si cjate ancje in Svuizare e in Gjermanie e che e puarte viers sieltis politichis une vore claris tal timp de crisi economiche.
Ianez Erat

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +