Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – I zovins dai fogolârs: une risorse valorizade?

............

Sabide ai 31 di Lui e domenie il Prin di Avost si è tignût a Maian il setim incuintri inmaneât dal «Ente Friuli nel Mondo» che al à clamât dongje i Fogolârs furlans di ducj e cinc i continents. In ocasion de prime volte dal gnûf president Pietro Pittaro, il teme centrâl al è stât il leam jenfri i zovins e i Fogolârs tant che rapresentants dal Friûl ator pal mont. I furlans che in dì di vuê a decidin di partî cul computer in man e no plui cu la valîs di cjarton come che a àn fat i lôr nonos trop sintino il leam cu la tiere di dulà che a vegnin?
«Magari cussì no come l’an passât o vin vût dome pôcs minûts ae fin dal incuintri par podê fevelâ des ativitâts che o vin puartât indevant tal ultin an e par fevelâ des nestris necessitâts» al marche un dai zovins intervignûts ae cunvigne, Giacomo Trevisan dal Fogolâr di Shanghai. «I zovins a son e si stan dant da fâ: a Shanghai o vin inmaneât une vore di incuintris e di apontaments culturâi par fânus cognossi, come i concierts che e à tignût te ambassade taliane la flautiste furlane di nomee internazionâl Luisa Sello. In plui,» al zonte Trevisan «une nestre precise volontât, dut un cul gnûf president Mirko Bordiga e cul president onorari Marco Casula, e je stade chê di inmaneâ ativitâts cu lis sociis dai Julians tal mont par presentâ i nestris prodots tipics e lis nestris aziendis pandint une sorte di unitât regjonâl di lâ dai cjampanilisims: i cinês no podaressin capî une division interne tune regjon tant piçule come la nestre».
Giacomo al crôt te impuartance dai Fogolârs. «Si trate di vetrinis che a podin jessi une vore impuartantis par fâ cognossi il Friûl cu lis sos bielecis e i siei prodots. Al è clâr che e je une grande diference jenfri i Fogolârs plui vecjos e chei nassûts tai ultins agns: la etât medie dai socis dai Fogolârs come il nestri e je une vore plui basse di chei storics come chei de Argjentine e dal Canada. O resti dut câs otimist» al marche Giacomo «par vie che il neopresident Pittaro mi pâr une vore atent aes nestris esigjencis: o fasarìn un belanç tal prossin incuintri di ca a un an».
(Alessio Potocco)

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +