Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

“Chei di Muine” che a tegnin vîf il paîs dant acet ai turiscj

Marta Vezzi

“La cooperative e je nassude tal 1927 tant che circul ricreatîf. – Al conte il president e rapresentant legâl de cooperative Italo Stefani – Tal ‘48 e je deventade Cooperative di Consum cun finalitât mutualistiche e e je stade vierte la buteghe di alimentârs e la ostarie. Cul timp la buteghe e à vût di sierâ stant che no veve plui zîr par vie de concorence des grandis buteghis, e al è restât viert dome il barut.”
La struture di chest edifici e je grandone e e je stade fate de int dal paîs e dai socis de cooperative. Si scuen dî che vuê la sô gjestion e dificile se no altri pal mantigniment e lis tantis spesis fissis di sostignî ogni an.
“O vin dât in afit la ostarie, e l’apartament che al jere nassût come ricet pai dipendents de ostarie e de buteghe lu vin furnît e vuê al è deventât il “B&B Il Riçûl”: une maniere par recuperâ e mantignî a nivel finanziari ce che al è stât fat dai vecjos.”
◆ Un timp dute la int dal paîs si associave e, a man a man che cualchi soci al murive, la famee e decideve se tignî ative la adesion proponint un altri component de famee o lassâ pierdi. Tal timp il numar dai socis al è calât. Vuê a Muine a vivin 117 personis e i socis de Cooperative a son 66.
“Cul passaç des liris al euro – al marche il president – e je stade fate une biele tamesade di socis. La cuote prin e jere di 10 mil liris. Cuant che i conseîrs a àn decidût di passâ dentri di une altre cooperative plui grande, la cuote e je passade a 25 euros. Cualchidun al à acetât e altris a àn molât.
La ostarie e je un lûc fondamentâl par cjatâsi e se e ves di sierâ, il paîs al murirès. E je sierade dome il lunis, e il martars e je vierte fin a misdì. In chescj dîs e je vierte des 10.00 aes 14.00 e di sere des 16.30 indenant fin cuant che al è cualchidun. Dispès cui zovins o organizìn fiestis par creâ un pôc di plui moviment e duncje staronzâ lis jentradis.
◆ Di bon che di un pôc di timp tra i socis o vin ancje la Associazion “Chei da Muina” che nus da une grande man.
Cul fitâ lis cjamaris o vin aderît a Booking.com par cirî di jessi agjevolâts e cognossûts. E cussì o vin vût a fânus visite polacs, slovacs, rumens; i unics dal Stât talian a jerin di Bressanon, se di no… ducj forescj.
◆ Nol è tant che si sin associâts ae Confcooperative Alpe Adria par podê vê un supuart impuartant: nus curin l’aspiet burocratic comercialiscj e consulents, e par cualsisedi ativitât si poìn su lôr. Gracie a cheste adesion, cirche un mês indaûr o vin vût in visite une zovine laureade argjentine cun lidrîs di Glemone che e à curât il progjet publicitari dal B&B (comissionât de Confcooperative Alpe Adria). E cussì par 15 dîs e à vivût a Muine e e à zirât dute la zone par cognossi ben il puest, cun chê di ocupâsi de publicitât de nestre realtât su FB e Instagram. Ogni setemane e vignarà metude cheste publicitât su lis rêts sociâls.
◆ Al è impegnatîf stâ daûr a dut; – al siere Italo – la ativitât e je partide intai agns de miserie e cumò che o sin te bondance o stentìn a mantignî impins dut, ma o cirìn di tignî dûr. La femine che e gjestìs la ostarie e stente a rivâ ae fin dal mês e forsit cuant che e je cualchi fieste e rive a incassâ alc di plui, se di no e devente une mission plui che un lavôr, cun chei cuatri che ogni dì a van a bevi alc. E je une mission cetant impuarte. Se e ves di mancjâ chest pont di riferiment, al sarès pardabon grâf. Nus tocje tignî dûr.” ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +