Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Universitât e Onde Furlane si dan dongje par promovi la Conference sul avignî de Europe

Marco Stolfo

La Union Europeane e clame dongje i citadins par resonâ in cont dal presint de Europe e soredut dal so avignî, cun chê di fâlu sù te maniere miôr.
A son chescj i intindiments de Conference sul avignî de Europe, che e je stade inviade in maniere uficiâl ai 9 di Mai stâts cul invît par ducj a notâsi te plateforme web https://futureu.europa.eu e a doprâle par presentâ propuestis e riflessions.
◆ Juste cul intindiment di promovi la cognossince e la partecipazion de bande dai citadins, la rêt dai Centris di documentazion europeane (Cde) che si cjatin intal Stât talian, e à inmaneât il progjet “La Conferenza sul futuro dell’Europa. Un nuovo slancio per la democrazia europea”, che in Friûl al è stât disvilupât, dai 31 di Mai ae fin di Jugn, cul jutori de Rapresentance in Italie de Comission Europeane, de bande dal Cde “Guido Comessatti” de Universitât dal Friûl e de cooperative Informazione Friulana, cuntun program di trê incuintris in rêt e di cinc trasmissions radiofonichis.
◆ I confronts virtuâi a son stâts fats ai 3, ai 10 e ai 24 di Jugn. Si à fevelât de “Europe dai zovins” cuntun grup di fantats dal ISIS Magrini Marchetti di Glemone e dal Liceu Percoto di Udin, de “Europe dai dirits”, cu lis juristis dal Ateneu furlan Elisabetta Bergamini e Alessia-Ottavia Cozzi, e de “Europe dai citadins”, cun Ivo Del Negro de Cjase pe Europe di Glemone, cun Francesca Gravner de Academie Europeiste di Gurize, cun Laura Zuzzi dal IRSE di Pordenon e cun Nicolas Novel e Joshua Honeycutt dal Moviment Federalist European (MFE).
◆ Inte serie di trasmissions di Onde Furlane dal titul “Europe in Divignî”, a son stadis tiradis dongje opinions e riflessions di cetancj di lôr, tacant di Claudio Cressati, docent di Storie des dotrinis politichis e responsabil sientific dal Cde ‘G. Commessatti’ dal Ateneu furlan, e rivant a esperts di cuistions europeanis tant che Pier-Virgilio Dastoli, Roberto Castaldi, Marinella Belluati, Giangiacono Vale e Giorgio Grimaldi.
◆ Lis trasmissions si cjatin in rêt (https://www.spreaker.com/show/europe-in-divigni) e i incuintris si pues tornâ a cjalâju sul canâl Youtube PlayUniUd. ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +