Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Un orghin gnûf di indreçament par definî la strategjie dal avignî

............

FONDAZIONE FRIULI

Al è stât rinovât ta chestis setemanis il gnûf orghin di indreçament di Fondazione Friuli che, cu la aprovazion dal belanç dal 2017 al jere rivât ae sô scjadince.

L’orghin di indreçament di Fondazione Friuli al è responsabil de definizion des liniis strategjichis de Fondazion che e ponte al svilup economic e di utilitât sociâl dal teritori furlan. A ducj i ents che a esprimin un lôr rapresentant ur jere stât domandât par timp la formulazion des ternis dulà che la Fondazion e à podût sielzi i components pai prossims 6 agns.

«I elements che a caraterizin chest rinovament – al à fat savê il president de Fondazion Giuseppe Morandini – a son la riduzion dal numar dai components, une atenzion significative tal ufrî ai zovins cualificâts une oportunitât di esperience aministrative in aministrazion, il slargjament des competencis rapresentadis; zontadis aes tradizionâls tant che scuele, sanitât, volontariât e culture, ancje chês dal turisim, dal mont economic e produtîf, e dai rapuarts internazionâi».

Il gnûf Orghin di Indreçament al è duncje componût di Diana Candusso (pal Comun di Udin), Nino Aprilis (Comun di Pordenon), Graziano Tilatti (CCIAA Udin), Giuseppe Gregoris (CCIAA Pordenon), Antonio Zanardi Landi (Comun di Aquilee),  Domenico Davanzo (Cividât), Vittorio Borghetto (Siest), Maria Cristina Nicoli (Universitât di Udin), Luca Grion (Arcidiocesi di Udin), Giancarlo Basaglia (Diocesi Concuardie Pordenon), Alessandro Proclemer (Aziende Sanitarie integrade di Udin), Patrizia Pavatti (Societât Filologjiche Furlane), Francesca Venuto (Deputazion di Storie Patrie dal Friûl), Michela Colin (Centri iniziativis culturâls Pordenon), Francesco Marcolini (Ordin dai avocats di Udin), Lai Coden (Ordin dai avocats di Pordenon), Francesco Macagno (Ordin dai miedis chirurcs e dai odontoiatris de Provincie di Udin), Francesco Antonini Canterin (Ordin dai miedis chirurcs e dai odontoiatris de provincie di Pordenon), Liviana Covre e Chiara Valduga pe provincie di Pordenon.

Il belanç fat bon de Fondazione Friuli al è a pâr cun 9,5 milions di euros e al à permetût di sostignî 485 progjets, metint a disposizion des realtâts dal teritori 6 milions di euros.

di Piero Cargnelutti

Apontaments / Sport… che ti trai! in Vile

Redazion
L’autôr Francesco Tonizzo al dialoghe cul diretôr da ‘La Patrie dal Friûl’ Walter Tomada. Si viodin a Vile Manin di Passarian ai 21 di Novembar dal 2025 aes sîs sore sere. A intervegnin: MARIO ANZIL Vicepresident e Assessôr regjonâl ae culture e al sport; ANDREA MARCON President Regjonâl dal CONI; DANIELE PUNTEL President de “Associazion […] lei di plui +

La conference / 4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN

Redazion
Grant sucès di public dal nestri incuintri par la conference di Ferruccio Tassin “4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN. Dai fusilâts di Vilès ai predis mandâts in esili: storiis di un Friûl ocupât.” che si è tignude îr sere, ai 4 di Novembar te nestre sede di Vicolo Sillio 4 a Udin. lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +