Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

COMUN DI UDIN. Luca Minestrelli

............
Luca Minestrelli
Luca Minestrelli

Casapound Italia

«Prime di dut fermâ la invasion dai imigrâts»

Luca Minestrelli, 32 agns, dipendent des Feroviis statâls, di origjin cjargnele, al è il responsabil provinciâl di Casapound. Al è candidât par Casapound Italia.
1. «Fevelâ cumò di capitâl dal Friûl cuant che o sin in presince di une invasion di imigrâts mi pâr che no sedi il timp. Prin di dut, o vin di impedî cheste invasion. Dit chest, nô o sin convints che Udin al è il cûr di cheste provincie e o vin la massime considerazion de lenghe, dal teatri furlan, ma ancje dai prodots tipics de nestre tiere e dal turisim che si pues svilupâ in gracie dal sflandôr dal nestri teritori».
2. «O crodìn cussì tant intun rapuart rinovât di Udin cul sô teritori dal dulintor che tra i ponts dal nestri program al è chel di meti sù un bus navete che al consinti facii colegaments. Un servizi che o crodìn che al podarès judâ ancje a rilançâ il centri storic, metût in crisi ancje de politiche de Zonte di Furio Honsell».
3. «Udin e je stade dismenteade, cussì come la Cjargne, che a àn di jessi di gnûf riconsideradis. Un dai aspiets che a àn di jessi potenziâts al è chel dal turisim, par vie che o vin cetantis risorsis agroalimentârs che a àn di jessi ben valorizadis come la citât di Udin».
4. «La lenghe e la culture furlanis a àn di jessi tramandadis di pari in fi. Dut câs, tal nestri program nô o pensìn a spazis di pueste ator pe citât dulà valorizâ la lenghe e ancje pandi ce che di artistic si prodûs in cont de culture furlane. Il prin probleme, cumò, però, al è di fermâ la invasion, se no al è pôc ce fevelâ di lenghe e di culture furlanis».
5. «Al prin puest e je la sigurece: aumentâ la presince de polizie inte stazion dai trens e in altris bandis delicadis de citât; fâ une ordenance dal sindic par mandâ vie ducj i iregolârs che a fasin dams; no permeti di stâ tai zardis publics. Po tocje invistî par meti in ordin lis stradis e bisugne rilançâ il centri storic. In chest câs, o pensìn ae cedolâr al 15% ancje pai fits comerciâi».
di Antonella Lanfrit

Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026

Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +