Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

(L)INT FURLANE. Su la linee dal fûc

............

O ai acetât cun braùre e rispiet la candidature a sindic di Udin intes filis dal “Pat pe autonomie”. E je la conclusion, o disarès logjiche, di un percors coletîf tacât trê agns indaûr cui “Laboratoris” che a àn dât gnove linfe e gnûfs protagoniscj ae bataie autonomiste cun in prime file zovins sindics, espression di un rapuart intens e diret cu la proprie int.
La interpretazion de realtât regjonâl midiant de lint identitarie e je stade la clâf par une riprese de stagjon autonomiste e furlane. Lôr a àn dât flât e cuarp al progjet politic dal “Pat”, a àn fat pussibile la unitât eletorâl, e no dome, di chei grups e partîts, “Manoâi di Jalmic” e “Patrie Furlane”, pardabon presints e ancorâts al teritori.
Un percors che la “Clape culturâl Patrie dal Friûl”, che mi onori di jessi president, e à condividût tant che element di fonde dai laboratoris e che dopo e à seguît cun atenzion intal so evolvisi.
La sielte duncje de mê candidature e je clare e trasparente dal moment che a ognidun di nô, che o poìn convints la bataie par un Friûl libar e autonom,  al ven domandât di “esponisi” in maniere publiche intes listis eletorâls e, ancjetant in maniere publiche, di afermâ i nestris ideâi.
Al esist però un altri probleme e al rivuarde cheste mê rubriche su la “Patrie”, che us acompagne di tancj agns.
Se di fat in sens storic ae Clape i apartegnin lis decisions politichis, chês dal gjornâl, dai siei contignûts, dai siei articui  si colochin intune sfere mai abandonade: chê di indreçâsi a ducj i furlans, al popul furlan intal so insiemi intune operazion di emancipazion coletive che e va di là des sielte ideologjichis o di formazion e di vôt.
Convint di cheste distinzion di rûi che no je dome gjornalistiche ma che e smire a passâ divisions e contradizions presintis ancjemò inte nestre int, o stimi just no jessi un fatôr discriminant e sospindi duncje cheste rubriche amade.
Par chescj mês fasêtint di mancul, savint che dut câs lis fuarcis a son impegnadis su di un altri front.
O sin su la linie dal fûc: al è impuartant savêlu e viodi clâr che no son gjenerâi e colonei daûr che nus sburtin fûr de trincee.
E je une nestre sielte, o volarès clamâle dovê, lâ al assalt par difindi il Friûl.
Dree Valcic

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +