Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il gnûf president de Consulte provinciâl dai students: fra i impegns chel pal furlan, ma cun prudence

............


Al è Francesco Cojutti il gnûf president de Consulte provinciâl dai students, l’organisim che al rapresente passe 24 mil students des scuelis superiôrs de provincie di Udin. La sô elezion si è vude ai 10 di Novembar in ocasion de prime sentade plenarie de assemblee che si è vierte cui salûts dal president de Provincie Pieri Fontanini e dal Cuestôr di Udin Claudio Cracovia. Cojutti, che al vîf a Udin e al frecuente l’ultin an alì dal istitût Marinelli, al podarà contâ sul jutori di Paolo Petrucco (vice president dal Stellini) e dal consei di presidence che al è componût dai students Anna Chiara Vigna, Giuseppe Beltrame, Elia Pupil, Giovanni Fabris e Marion Angeli. La consulte provinciâl e met dongje 52 membris, 2 par ogni istitût superiôr des istituzions scolastichis dal cjâf lûc, sparniçadis su dut il teritori. Dongje de riunion plenarie che si davuelç ogni mês, i students de Consulte a animin ancje il lavôr des diviersis comissions tant che stampe, traspuarts, dirit al studi e salût. La Patrie dal Friûl al à intervistât Cojutti par cognossilu miôr e par savê cuai che a son i siei obietîfs tant che gnûf president de Consulte.
Jerial za impegnât dentri de Consulte prime di deventâ president?
Si, chest an scolastic al è il tierç consecutîf che o fâs part e par me al è pardabon un grant onôr rapresentâ la mê realtât scolastiche dentri di cheste situazion. Tai agns passâts o ai fat part dal Consei di presidence e po o soi stât ancje vice president. Se chest an o ai sintût la necessitât di fâ part ancjemò de Consulte e di metimi inmò di plui a disposizion, al è ancje pal docent referent dal orghin Emanuele Bertoni e pai students che o vin condividût cheste esperience.
Cemût aial cjapât cheste nomine?
Le ai cjapade cuntun grant sens di responsabilitât. Di fat, cuant che o ai vût la fiducie des fantatis e dai fantats rapresentants di dutis lis scuelis dal nestri teritori, o ai subit pensât cemût metimi in vore par no deludi sedi lôr che ducj i students che nô o rapresentìn. Dut câs, o riten di vê acuisît in chescj agns lis competencis che a coventin par vuidâ e sei puartevôs de Cps di Udin tignint simpri in considerazion che buine part dal merit dai pussibii risultâts a dipendaran dal sostegn di chei altris membris, sedi inte sede plenarie che dal consei di presidence.
Cuai sono i obietîfs che si è metût?
Tant che prin aspiet o riten che un brâf president al scuen metisi l’oblic morâl di rapresentâ dutis lis istancis che i vegnin presentadis, e al à di sei in stât di fâ sintesi des variis opinions dentri de assemblee plenarie de Consulte. Un altri aspiet une vore impuartant e je la creazion di un ambient di dialic e di condivision che al pues formâsi dome cu la disposizion ae scolte di bande des figuris puartevôs tant che il president e il vice president. Ae fin, i obietîfs personâls a coincidin cul promovi di plui la Consulte e inviâ gnovis colaborazions cu lis realtâts studentescjis dal nord est e des regjons forestis che a confinin cul nestri teritori. Tal detai, o volìn lâ indenant cui progjets di colaborazion cul Consei regjonâl: in proposit, il progjet Studenti in aula che al diven dal protocol firmât l’an passât. Un progjet che al à dimostrât trop impuartant che al è vê rapuarts cu la part interessade diretementi par vê servizis simpri miôr.
Ce rapuarts sono jenfri la Consulte e lis lenghis locâls come il furlan?
La Consulte si è impegnade a promovi la lenghe furlane e e larà indevant ancje chest an in chê direzion. A nivel regjonâl in chescj agns a àn fat part de Consulte ancje diviers students di chês altris minorancis e si sin mots par sburtâ l’orghin di rapresentance in relazion a chestis. O crôt che i plans formatîfs di cualsisei indreçament scolastic secondari di secont grât a sedin pardabon complets, ma chest nol vûl dî no risiervâ spazi a colegaments cu la storie, la lenghe e la culture dal nestri teritori che a puedin dome che insiorâ e rindi plui cussients i students.
di Piero Cargnelutti

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +