Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

(L)INT FURLANE. Al Pd no i plâs il furlan

............


.
.

Pardut il Friûl, ancje par vie de pôre dai atentâts, a son passâts in chescj mês estîfs miârs e miârs di turiscj, in maiorance forescj che – dispès pe prime volte – si son cjatâts a contat cu la nestre realtât.
**Une realtât – inte maiorance dai câs – tibiade, par ce che al rivuarde la cognossince, de universalitât di Vignesie, di un gjeneric Nordest, misteriôs par tancj talians.
**In cheste vetrine espositive de nestre ufierte turistiche e slûs, al è propit il câs di dîlu, tant che uniche perle, la iniziative che la nestre riviste – in graciis dal cjalâ lontan de Provincie di Udin – e à metût in at par fâ capî ai nestris vacancîrs che pardabon a jerin “ospits di int uniche”, cemût che al diseve un vecjo messaç promozionâl de Regjon.
**Unics tant che chê lenghe furlane che a podevin cjatâ scrite e stampade su chês pagjinis, suntun gjornâl vêr, intes struturis ricetivis no dome alberghieris, là che si cjatavin a stâ.
**Un segnâl fuart par fâ savê che a jerin devant di un popul cuntune storie milenarie, une culture ancjetant curiose e particolâr: une imagjin insume divierse di chê omogjeneizade e superficiâl che par solit a cjatin fûr intes campagnis publicitariis, intai depliants regjonâi e in masse vuidis.
**Un progjet smirât, no une difusion a ploie di un volantin che si pues dismenteâ, ma un “souvenir” particolâr di meti te valîs, di puartâ a cjase e di mostrâ ai amîs: cheste e je promozion par un bacin di utence che simpri plui al cîr feriis diviersis, particolârs, sioris di un pont di viste culturâl e sociâl.
**Dulà che e conte la esclusivitât, che e sedi antropologjiche, naturâl o enogastronomiche. E i coscj a rapresentin un aspiet di ogni iniziative.
**La domande che o fasìn duncje al Pd, incagnît opositôr de delibare provinciâl di contribût, se no fos stade la “Patrie”, cence l’intervent de Provincie a colaborâ cui gjestôrs di albierc, cuale iniziative, cuâl program si varessial presentât intal setôr turistic bon di valorizâ, di sostignî la lenghe furlane tant che valôr zontât de ufierte turistiche?
**Se di no, al è dibant fâ cunvignis su lis lenghis minoritariis, cjantâ i lauts di ARLeF e Filologjiche, cuant che dopo si alcin mûrs cuant che il furlan al devente realtât vive e propositive.
di Dree Valcic

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +