Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

In gracie de Provincie di Udin, donâts a 140 côrs i “50 Corâi de cristianitât todescje voltâts par furlan”

............


Ai 140 grups corâi de Provincie di Udin ur rivarà il volum 50 CORÂI di cristianitât todescje voltâts par furlan, di pre ‘Sef Cjargnel, pre Roman Michelotti e prof. Gabriele Zanello.
La publicazion, publicade di Glesie Furlane cul contribût de Provincie di Udin, e propon 50 spartîts, furnint ai fedêi un bon strument pe preiere.
Pe nassite de forme musicâl corâl e je stade determinante la Riforme protestante di Martin Lutero che intal 2017 e fâs il propri cinccentenari. Cun chê di puartâ la pratiche liturgjiche plui dongje dal popul, il grant riformadôr todesc al à favorît formis musicâls plui semplicis doprant la lenghe dal popul, scrivint tescj gnûfs in lenghe todescje su melodiis liturgjichis za in ûs, adatant melodiis de tradizion popolâr e componint melodiis origjinâls.
Il furlan si adate ben ae traduzion di chescj tescj pes sôs carateristichis linguistichis che a fasin vê un adatament plui naturâl in confront de traduzion dal todesc al talian. (Redazion)

Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026

Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +