Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA PARABULE DAL MÊS

............


.
.

La zizanie
Mt 13,24-30.36-43
Il pericul costant di ogni persone al è chel di considerâsi buine, juste, oneste, sincere… cu la cuâl che i triscj a son chei altris, disonescj, bausârs, mâl insestâts… In veretât ben e mâl si misturin dentri di nô e te storie de umanitât. In ogni persone al è il dret e il ledrôs. Volê pretindi di gjavâ il ledrôs si fâs sparî ancje il dret. E tal ort no si scuegnial semenâ il lidric, che lis urtiis a cressin dibessolis?
La parabule e insegne che no si à di pretindi di fâ sparî il mâl, ma che tocje acetâ di convivi e che, salacor, ancje il mâl al insegne! Baste vê la sapience di rivâ a diferenziâ il forment de zizanie.

Pre Roman Michelotti

24Ur contà un’altre parabule disint: “Il ream dai cîi al è compagn di un om che al semenà semence buine tal so cjamp. 25Biel che i oms a durmivin, al rivà il so nemì, al semenà framieç dal forment la zizanie e si slontanà. 26Cuant che il forment al deventà grant e al rivâ al spi, in chê volte e comparì ancje la zizanie. 27I servidôrs a lerin dal paron e i diserin: Paron, no âstu forsit semenade semence buine intal to cjamp? Cemût mai cumò ind ise zizanie? 28Ur rispuindè: Cheste me à fate il nemì. I servidôrs i disin: Ustu che o ledin a gjavâle fûr di lidrîs? 29E lui: No, parcè che al è pericul che, gjavant di lidrîs la zizanie, o gjavais di chê strade ancje il forment. 30Lassait che a cressin ducj i doi fintremai al racuelt; te stagjon dal racuelt ur disarai ai seseladôrs: Ingrumait prime la zizanie e peaitle in balçûi par brusâle; po o cjapais sù il forment pal gno cjast”.
36Alore, lassade la int, al jentrà in cjase e i siei dissepui i lerin dongje disint: “Spieghinus mo la parabule de zizanie tal cjamp”. 37Ur rispuindè: “Chel che al semene la buine semence al è il Fi dal om; 38il cjamp al è il mont; la semence buine e je il spieli dai fîs dal ream e la zizanie invezit dai fîs dal mâl; 39il nemì che le à semenade al è il diaul; il seselâ al è la fin dal mont e i seseladôrs a son i agnui. 40Come che si ingrume la zizanie e si le bruse tal fûc, cussì al sucedarà a la fin dal mont: 41il Fi dal om al mandarà i siei agnui a tirâ dongje dal so ream ducj i scandui e ducj chei che a fasin dome mâl, 42par butâju te fornâs infogade. Li al sarà dut un vaî e un crustâ di dincj. 43Alore i juscj a lusiran come il soreli tal ream di lôr Pari. Chel che al à orelis, che al scolti!

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +