Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Tal cjâf de Serracchiani dome tante confusion

............

La Serracchiani tal incuintri di Triest cu la Camusso de Cgil e je stade une vore clare: par je la specialitât e je “prime di dut, gjestî ben trê robis che a vegnin riconossudis ae Regjon: sanitât, ents locâi e traspuart public e doprâ miôr i bêçs de Unione europeane».
O savìn ben che la siore e je ancje vicesegretarie taliane dal Pd e che duncje un tic di confusion tal cjaf e je di capî, ma e à di sclarînus cuale che e je la diference tra une Regjon speciâl e une ordenarie.
O volarès viodi cui che nol è dacuardi tal cirî di lavorâ miôr pussibil in chei setôrs o no straçâ i finanziaments de UE. Un aministradôr public che al sedi piemontês o calabrês al fevelerà inte stesse maniere. Ce varessie di contâ? Che e sta lavorant par copâ i malats, fermâ i trens e sdrumâ i municipis?
Le presidente e fâs finte di nuie e, cjacarant cussì, e fâs il zûc di chei che a vuelin scancelâ lis Regjons autonomis. Se di fat la specialitât e je dome une cuestion di buine aministrazion, parcè chês altris Regjons no puedino jessi sul stes nivel?
La cuistion, che la Serrachiani si cjale ben dal tocjâ, e je: parcè gjestìno noaltris sanitât, traspuarts e organizazion teritoriâl?
Parcè che il legisladôr, cun tant ritart, al veve viodût la presince di une e plui minorancis suntun teritori cun musis diviersis di chês talianis. Aes lôr storie e tradizion, ae lôr culture ur ricognosseve la fuarce e la pussibilitât di une organizazion sociâl e aministrative in part diferente di chê statâl. Punt.
Plui in là di chest, la Italie, centraliste di simpri, no voleve là. La autodeterminazion dai popui e je une peraule disconossude tal vocabolari roman, lu savìn.
Ma che ancje chel nuie che nus àn dât al vegni metût in discussion, mi somee propit une barzalete.
Chê de Serracchiani e je tant che chês di Berlusconi: e fâs ridi dome i tirepîts. ❚
✒ L’om di Buri

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +