Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Tal cjâf de Serracchiani dome tante confusion

............

La Serracchiani tal incuintri di Triest cu la Camusso de Cgil e je stade une vore clare: par je la specialitât e je “prime di dut, gjestî ben trê robis che a vegnin riconossudis ae Regjon: sanitât, ents locâi e traspuart public e doprâ miôr i bêçs de Unione europeane».
O savìn ben che la siore e je ancje vicesegretarie taliane dal Pd e che duncje un tic di confusion tal cjaf e je di capî, ma e à di sclarînus cuale che e je la diference tra une Regjon speciâl e une ordenarie.
O volarès viodi cui che nol è dacuardi tal cirî di lavorâ miôr pussibil in chei setôrs o no straçâ i finanziaments de UE. Un aministradôr public che al sedi piemontês o calabrês al fevelerà inte stesse maniere. Ce varessie di contâ? Che e sta lavorant par copâ i malats, fermâ i trens e sdrumâ i municipis?
Le presidente e fâs finte di nuie e, cjacarant cussì, e fâs il zûc di chei che a vuelin scancelâ lis Regjons autonomis. Se di fat la specialitât e je dome une cuestion di buine aministrazion, parcè chês altris Regjons no puedino jessi sul stes nivel?
La cuistion, che la Serrachiani si cjale ben dal tocjâ, e je: parcè gjestìno noaltris sanitât, traspuarts e organizazion teritoriâl?
Parcè che il legisladôr, cun tant ritart, al veve viodût la presince di une e plui minorancis suntun teritori cun musis diviersis di chês talianis. Aes lôr storie e tradizion, ae lôr culture ur ricognosseve la fuarce e la pussibilitât di une organizazion sociâl e aministrative in part diferente di chê statâl. Punt.
Plui in là di chest, la Italie, centraliste di simpri, no voleve là. La autodeterminazion dai popui e je une peraule disconossude tal vocabolari roman, lu savìn.
Ma che ancje chel nuie che nus àn dât al vegni metût in discussion, mi somee propit une barzalete.
Chê de Serracchiani e je tant che chês di Berlusconi: e fâs ridi dome i tirepîts. ❚
✒ L’om di Buri

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +