Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

MUSIS DI…FACEBOOK. Pai Gnognosaurs

............

La Patrie dal Friûl e je aromai passe di un an che à inviât la sô pagjine Facebook. Un imprest par difondi il gjornâl, ma ancje par incuintrâ e dialogâ cui letôrs e cu la int che e baline pal social network. E cussì al capite di incuintrâ cualchi realtât interessante…
✽✽✽
Dissen di Dree VenierA son gnognos e ju cognossin, ma chest Istât invezit di lâ in feriis i Gnognosaurs a son cjapâts su plui fronts, dì par dì. La ultime, pal moment, ju viôt impegnâts tal insert estîf dal Messaggero Veneto cuntun striche cuotidiane che e presente lis lôr “Origjins”. Ma za di timp a son rivâts su Facebook cuntun lôr profîl che di cualchi timp al è stât trasformât intune pagjine istituzionâl che in pocjis setemanis e je rivade a passe 3000 like (i “Mi piace”).
Nol è stât facil (dopo dut, lu ripetìn: a son gnognos), ma ju vin contatâts e, prin un e dopo chel altri, o vin cirût di sintîju ducj par fâsi dâ cualchi rispueste.
Facebook e Gnognosaurs: no volarêso mighe dînus che za tal Jurassic al jere un Zuckensaur?
Al rispuint il professôr Einsaur: “Jo i Social ju vevi inFentâts za te preistorie. Si clamave Pterobook, ma si pierdeve masse timp daûr di cheste robe e lu vin molât. Dopo o sês rivâts di gnûf voaltris che come gnognos o continuais a pierdi timp mateant par oris e oris cun chescj imprescj”.
Curtis e che si tocjin: cui isal di voaltris che al gjestìs la pagjine Facebook?
E rispuint Ines “Jo le dopri par cirî morôs”… Al interven Bombo “Jo invezit o soi specialist pal foodblogging”… e siere Mami “Jo o fâs zuiâ i fruts cun Farmville”…
Cemût si fasial a stâur daûr a passe 3000 fan?
Al rispuint Rugne, il tiranosaur “Jo ur stoi daûr ben vulintîr: plui a son e miôr al è”! E si leche i lavris, riduçant…
Ma par dinosauruts furlans come voaltris ce vuelial dî vignî fûr suntun Messaggero Veneto?
Al rispuint Momo “I gjornâi dai nestris timps a jerin: Le Monde Jurassic, Il Corriere della Saura e il New York Saur. O sês voaltris furlans che o sês cussì gnognos che si contentais di un Veneto… Noaltris o vin vût di adatâsi”.
Ce vino di spietâsi ancjemò di chest Istât cussì impegnatîf?
Al rispuint Martin “Impegnatîf par cui? Visaitsi che o sin dinosauruts furlans usâts a movi il poleâr. O viodarês ce che o vin preparât pal Autun: lait indevant a stânus daûr e visaitsi che dutis lis anticipazions o podarês leilis su la nestre pagjine Facebook”. ❚
Christian Romanini

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +