Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORI – La domande par une rapresentance unitarie dai slovens in Carinzie

............

Daspò dai ultins risultâts che a mostrin une diestre infuartide (massime il partît di Haider), il partît popolâr e chel di Haider a àn cjapât insieme plui di metât dai vôts (in totâl 65%).
Lis organizazions dai slovens a pandin il lôr marum e il discontent. Però si à di dâur la colpe ancje a lôr stes che no molin di lâ daûr ae tradizion di jessi disunîts.
Il Consei dai Slovens di Carinzie (NSKS) al fevele di un svilup disastrôs. I rapresentants de minorance slovene a son dacuardi almancul sul fat che si vedi di cjatâ gnûfs concets. „O vin di cjatâ svelts une rispueste juste a chest risultât eletorâl che nus profete une burascjade avierse», cussì il gnûf president dal NSKS Grilc. Ancje la Aleance des organizazions slovenis (ZSO), come pûr la Comunitât dai slovens carinzians (SKS), a son prontis a fâ pas concrets.
In rie pes balotazions carinzianis tant che tes votazions pal guvier di Viene al jere dome un partît politic dai slovens, la Liste Unitarie (Enotna Lista EL). E je stade penose massime la pierdite di sosten tai cjistiei dal moviment politic sloven te regjon tor di Eisenkappel/Železna Kapla e Bleiburg/Pliberk. Il president Vladimir Smrtnik al voleve dâ lis sôs dimissions za subit dopo i risultâts negatîfs.
Pal secont turni si son confrontâts i candidâts pal puest di sindic in 37 comuns. Framieç di lôr si à votât ancje in cinc comuns bilengâi. Pe prime volte un candidât de Liste Unitarie slovene al cjape il puest di sindic, un sucès storic sigurât di Franc-Jožef Smrtnik che al è deventât il sindic di Železna Kapla/Eisenkappel. Trê agns indaûr al veve riclamade la atenzion ancje dai uficis di Viene cuant che si jere peât par proteste a un cartel bilengâl.
Janez Erat

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +