Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Alessandra Chiandetti e vinç il concors fotografic e e regale il prin premi ae Patrie

............

.Joibe ai 3 di Avrîl tal Palaç de Provincie di Udin, che par interessament diret dal President Pietro Fontanini e à colaborât pe realizazion dal concors fotografic, si è tignude la cerimonie di premiazion di “La tô Patrie intun click”.
La jurie dal premi e jere componude dal diretôr de riviste Dree Valcic, dal espert di fotografie Pierluigi Micelli e dal nestri grafic e fotograf Pier Antonio Zanini.
Lis 12 fotografiis rivadis in finâl a son stadis chês che mês par mês a son stadis sieltis par jessi publicadis su la riviste.
Prin di dut la jurie e à declarade la sô sodisfazion pe cualitât des fotos e in particolâr e à cjapât at che par cheste prime edizion il teme che plui al à ispirât i partecipants e je stade la mont.
A ducj lôr a son rivâts compliments de Jurie e il grazie de riviste pe partecipazion e par vê onorât cu la lôr sensibilitât il nestri biel Friûl, che al jere la finalitât di chest concors ven a stâi celebrâ la nestre Patrie. La jurie e à tignût cont no dome dal nivel tecnic, ma ancje e soredut dal messaç di chestis fotos che si son dimostradis chês plui identificativis dal Friûl e che a àn dât il miôr risultât tra dutis chês rivadis.
Tal verbâl de jurie e je stade duncje individuade la classifiche che o ripuartìn:
«AL PRIN PUEST: “pal omaç ae Cjargne, la Mari dal Friûl” si classifiche al prin puest la foto di TUMIEÇ VIODUDE DE MONT DI VERZEGNIS di Alessandra Chiandetti di Osôf».
La vincidore e à volût lassâ il premi ae Patrie, tant che segnâl di agrât: a jê i va il ringraziament di ducj nô.
Il verbâl de jurie al va indevant cul rest de classifiche:
«AL SECONT PUEST O VIN UN EX AEQUO: “par vê presentât in maniere origjinâl e ecuilibrade doi simbui de mont furlane” si classifichin al secont puest ex aequo IL GILBERTI TE NÊF di Mara Mardero e IL TOR DI GJIVIANO” di Bruno Caldana di Udin.
AL TIERÇ PUEST: “pe atmosfere oniriche di un paîs poiât tra cîl e tiere”, si classifiche al tierç puest la foto CLAVAIS di Andrea Tomasin di Mortean.
Tignint cont dal impegn e dal nivel gjenerâl des fotos, la Jurie e à ancje decidût di considerâ chês altris fotos finalistis dutis ex aequo al cuart puest».
Lis fotos rivadis in finâl a son stadis:
FEVRÂR 2013: Mara Mardero di Glemone: ripâr Gilberti, su la mont Cjanine
MARç 2013:Marco Vidoni di Buie: Feagne di gnot (glesie s. michêl in cjistiel)
AVRÎL 2013:Silvia Milocco di Sant Vît de Tor: Cjase viere a Paluce
MAI 2013: Angelo Moras di Cjampfuarmint: Pofavri
JUGN 2013: Sergio Briante di Buie: Casere Bordaie a Fors Davotri
LUI 2013: Alessandra Chiandetti di Osôf: passion pai lens, la loze
AVOST 2013:Alessandra Chiandetti di Osôf: Tumieç viodude de mont di Verzegnis
SETEMBAR 2013: Bruno Caldana di Udin: il tor di Gjiviano
OTUBAR 2013: Andrea Tomasin di Mortean: Clavais te fumate
NOVEMBAR 2013: Roberta Michieli di Dedeà (morâr a cuar di Rosacis) e Giuliano Zelco di Tavagnà (crôs di len trincee su la mont Paulâr)
DICEMBAR 2013: Martina Borsatti di Piotello (MI): Rai di soreli parsore Claut ❚
✒ Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +