Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Mandi “mestra Ana”, riferiment pal Friûl orientâl e no dome

............

In tancj le ricuardin tant che une femine sincere, legre e zentîl. Anna Bombig, o come che le clamavin “mestra Ana”, e jere une figure une vore stimade no dome tal so paîs, Fare dal Lusinç, ma in dut il Friûl orientâl.
Nassude tal 1919 a Florence si trasferì in Friûl dopo de prime vuere mondiâl cu la famee; di fantate e tacà a insegnâ talian tes scuelis in Slovenie, po dopo ancje in diviersis scuelis dal Friûl orientâl.
Fin di subit la sô passion pal insegnament e pe culture le puartà a interessâsi ae lenghe furlane e a pandile di fûr dal sôl ambit familiâr, scrivint e publicant centantis oparis. In particolâr e fo socie onorarie de Societât Filologjiche Furlane dulà che par tancj agns e curà i contribûts su “Voce Isontina”, “Strolic furlan” e “Sot la nape”. Oltri a sedi insegnante e jere ancje scritore di prose e di poesie, tant che diviers siei viers a forin metûts in musiche di artiscj tant che Cecilia Seghizzi, pre Narciso Miniussi e Giovanni Mazzolini.
E propit la musiche e fo une altre sô grande passion, tant che e deventà diretore dal coro parochiâl di Fare.
Come che e ricuarde une altre mestre e amie de siore Bombig, Milvia Zuttion, «la musiche e jere une grande passion di Anna; in glesie a Fare, prime di saludâle pe ultime volte, i vin dât il bon acet cu lis peraulis di “Suspîr da l’anime”, une cjançon che jê e amave tant cjantâ in compagnie».
Ancje Roberta Zuttion, mestre, e ricuarde cun afiet cuant che la Bombig a buinore e meteve adun ducj i frutins de scuele dulà che e insegnave e ju faseve cjantâ: «La mestre Bombig e amave tant il cjant e la musiche e e cirive di trasmeti cheste sô passion ancje ai frutins».
Dut il paîs di Fare si è dât dongje pal ultin salût a “la mestra Ana” che ducj a amavin e a ricuardavin cun afiet, femine di grande culture e umanitât, tant che la aministrazion comunâl e à decidût di dedicâi la biblioteche par memoreâ ce che e je stade Anna Bombig pe comunitât e pal mont de culture furlane. ❚
✒ Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +