Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CJARGNE. Çurçuvint: Une bibie sot il cîl

............

In ocasion de ricorence dal titolâr de Plêf di Sant Martin, ai 11 di Novembar, a Çurçuvint al è stât screât il progjet “Une bibie sot il cîl”.
“Il progjet si insede tal troi di religjositât e di spiritualitât che te piçule comunitât di Çurçuvint e à tancj segnâi sparniçâts pal paîs, pal bosc, pes tavielis, pai cjamps e pai prâts”, al conte il librut vuide stampât pe ocasion dal comitât organizatîf.
Inte prime fase dal progjet a son stâts sielzûts tai tescj biblics dîs moments di fonde de storie de salvece e a son stâts dâts in man al iconograf Paolo Orlando che al à realizât dîs stampons di dissens. Chescj stampons a son stâts mudâts in oparis di art de scuele dai Mosaiciscj dal Friûl di Spilimberc.
In cheste zornade a son stâts distaponâts e benedets dal vescul Andrea Bruno Mazzocato i prins cuatri mosaics che a rapresentin la creazion, il sacrifici di Isac, l’esodi e il don de leç. I mosaics ai son di grandis dimension e a son stâts metûts in cuatri parêts di fabricâts publics e privâts che si cjatin ator de place de glesie dal paîs. Chestis oparis si podaran viodi ancje di gnot in gracie de  luminarie metude a disposizion de societât eletriche de zone.
La cerimonie dal licôf e je stade fate inte carateristiche Plêf di Sant Martin e e je stade pardabon origjinâl e significative: un moment indulà che la peraule di Diu proclamade cu lis leturis biblichis in lenghe furlane si è alternade aes melodiis antighis dai salms proponudis de pluricentenarie Onorande Compagnie dai Cjantôrs.
“In chest paîs si lavore par une cualitât elevade”, al à dit Don Alessio Geretti che – dutune cul  vescul Mazzocato – al à incoragjât il progjet. “Su lis stradis a àn di jessi dutis lis indicazions stradâls par capî benon indulà che si à di lâ. Chês che vuê o inaugurìn invezit a son lis indicazions viers l’alt. Nus impensin cemût e parcè lâ indevant. La culture e prodûs segnâi e oparis di art che a coventin a visânus di ce che o volìn pensâ, provâ e fâ devant di chel che nus capite te vite di ogni dì. A Çurçuvint si comence cul ordin che Diu comande.”
Al è il prin pas che la piçule comunitât di Çurçuvint e à fat vierzint la puarte a une gnove propueste che, tal incjant da la art, e met in lûs e e da valôr ae Peraule di Diu, restant tal troi dal tradizionâl e ben plantât patrimoni di fede e di culture. ■
Marta Vezzi

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +