Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

MEDIA – E-MARILENGHE. On line il gnûf sît par furlan de Provincie di Udin

............

Ae direzion http://furlan.provincia.udine.it la Provincie di Udin e à screât in Otubar lis sôs pagjinis par furlan. L’ent al à metût a disposizion dai citadins un gnûf mieç di comunicazion istituzionâl dut in marilenghe, i contignûts a van de storie dal Friûl ae comunicazion, de leterature a lis tradizions, fintremai a lis manifestazions storichis, cuntun voli ae scuele.
UN SÎT DOME PAL FURLAN_ La sielte de Provincie no je stade chê di voltâ une par une lis stessis pagjinis de version par talian in lenghe furlane, in maniere di vê dôs versions a spieli dal midiesim sît (opzion plui faturose ma plui auspicabile), ma si à volût risiervâ une sezion particolâr ai tescj in marilenghe.
Une note positive e je chê de sielte grafiche e de impagjinazion, che e je compagne in dut e par dut di chê de version par talian. Cheste sielte, che e podarès someâ fate par economie, e à l’efiet di no dâ la idee di une sezion «speciâl» metude in pîts par une minorance di citadins.
Par cumò i contignûts no son ancjemò numerôs, però o sperìn che la sezion e vedi un biel disvilup tal avignî.
PORDENON E GURIZE_ Nol è il prin pas che la Provincie di Udin e fâs in cheste direzion, ma a ce pont sono chês altris provinciis furlanis dal F-VJ?
Chê di Gurize e à cjapade la strade di vê trê versions simetrichis, par talian, furlan e sloven, ancje se a son une vore di pagjinis vuedis tes versions des lenghis minorizadis.
Il sît de Provincie di Pordenon al limite i contignûts in marilenghe ae sezion dal Sportel linguistic, ven a stâi une pagjine di gnovis e un archivi di filmâts dal TG par furlan metût sù dal Ent cui fonts de leç 482.
Michele Calligaris

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +