Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

AA.VV. Incuintris, Incontri, Palme 2002

Laurin Zuan Nardin

“La passion pe lenghe, pe culture e pes tradizions furlanis e la braùre pes sôs lidrîs a tegnin dongje, daspò incà, la clape de Scuelute Furlane di Palme che, tai doi ultins agns, e à inmaneât conferencis su argoments rivuardants il patrimoni storic, culturâl e lenghistic dal Friûl”
◆ Cheste presentazion e dîs za dut ce che al è di savê su chest libri. La scuelute di Palme e à vude vite fin che i volontaris che le vevin fate sù a àn podût tignî dûr. Al è il biel ma ancje il limit dal volontariât: cuant che un al mole no si pues disi ‘parcè molistu?’, ma dome ringraciâlu par chel che al à fat.
◆ E cussì, cumò che la scuelute no je plui, al è biel tornâ a cjapâ in man cheste publicazion bilengâl (furlan e talian) che e pant lis relazions des vot conferencis tignudis a cjaval dai agns 2001 e 2002.
◆ Pier Carli Begotti al fevele des origjins e dal svilup de lenghe furlane, metint in lûs la sô evoluzion partint dal latin rustic e des influencis gjermanichis e slavis.
◆ Franco Finco al ponte la sô atenzion sul furlan de Basse, diferent di chel centrâl, ma ancje plen di particolaritâts intal so interni. Lis isoglossis nus judin a orientâsi in chestis varietâts che cualchi volte a tocjin fintremai dôs frazions di un stes comun.
Plui che un conference e je une serade di poesie, chê dal grup Majakovskij, i poetis di là da la aghe che a lavorin sui struments de poesie tant che un scultôr sul marmul.
Ae figure di Turoldo, predi, inteletuâl e poete, a son dedicâts doi tescj: Nicola Borgo al fevele dal om e dal so impegn civîl e culturâl. Sabrina Baracetti e fâs la storie dal film Gli Ultimi, zirât intai agns 1961-1962 dal regjist Vito Pandolfi, une sorte di trasposizion di une conte autobiografiche di Turoldo.
◆ Ovidio Colussi al fâs une meticolose storie de Academita di lenga furlana metude adun di Pier Pauli Pasolini intai agns che al jere scjampât a Cjasarse, il paîs di sô mari.
◆ Luzian Verone al fâs un ritrat a plen rilêf di pre Josef Marchet, pont di riferiment no dome pe lenghe furlane, ma ancje pe culture, pe storie, pe art, pe antropologjie.
◆ Al complete il libri un struc dal intervent di Francesc Sguazzin che al à fevelât de flore intes risultivis de Basse furlane, une ricjece che fin cumò e je rivade adore a salvâsi des modificazions puartadis dal om, ma che e je simpri in pericul. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +