Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il dj pendolâr

............
.

«O  soi nassût a Codroip, il cognon nol è furlan parcè che gno pari si cjatave li… induvine? Sì, a fâ il militâr» al rît Albert Capozzella, cognossût tant che “Lester”, il famôs dj di R101. «Un classic: de gjenerazion sore i cuarante, ducj chei che o incuintri a Milan che a cognossin il Friûl al è parcè che a àn fat il militâr li», al marche.
◆ «E ducj, o dîs ducj, a ’nt fevelin benon: si son cjatâts ben tant che mangjâ, bevi e soredut cu la int! Altri che la liende che o saressin sierâts» al dîs braurôs. Sì, parcè che Albert, cundut che il cognon nol sedi “tant furlan”, si sint strafurlan (la mari, dut câs, lu è) e dilunc di dute la interviste al torne dispès il «nô furlans» o un «o varessin di fâ cussì» e il «no si rindìn cont dai tesaurs che o vin».
◆ Dal rest, la sô vite e je dute in Friûl, de nassite – come che si diseve – al trasferiment di piçul intal paisut di Bagnarole in comun di Siest, dulà che dopo al à vivût, ma ancje ae sô vite di cumò. «Fin dal principi, di Milan ogni fin di setemane o torni a Bagnarole. O soi une specie di pendolâr, no un milanês di adozion. La residence le ai di simpri in Friûl, par esempli».
◆ I principis tant che dj a son però in Venit, chel “furlan”: «O ai scomençât intune piçule radio di Puart, Lt2. Li che “L” al stave par Livence e “T” par Tiliment»; po dopo, jessint lât a studiâ a Vignesie, al jentre in Prima Rete e dopo inmò al passe a chê che e jere la potente Radio Padova.
◆ Di li, al fâs il salt a Radio Montecarlo, par finî a R101, che e fâs part dal stes grup, a indalegrâ lis matinis dai radio scoltadôrs intune cul so amì Paolo Dini.
◆ I domandi cuâi che a son i siei lûcs furlans in citât. «No ’nd ai tancj, no ju ai cirûts, stant che, cemût che ti disevi, in Friûl o soi simpri. Di agns o cognòs Gunnar Cautero, che al à la ostarie furlane, li che o ai cjatât simpri une grande ricercje sui prodots furlans. O cognòs miôr il Friûl… in Friûl!» al rît. E al è propit vêr: un dai motîfs al è che Alberto al è un motâr, e duncje il Friûl lu à zirât fûr par fûr. Di fat, vie pe interviste mi à dât cualchi drete che no cognossevi su prodots locâi. Ma e reste fra furlans a Milan (o pendolârs). ❚

Dree Venier

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +