Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO SON PERAULIS PAR VECJOS. Navigator

Bete di Spere

Mandi nono!

Mandi Bete! Contimi une robe: ma ce saressie dute cheste storie dal redit di citadinance, che o sint tant a fevelâ? Cumò bastial jessi talians par vê une paie?

Nol è propit cussì facil, nono: a son tantis regulis di rispietâ par vêlu.

O speri che tes regulis e sedi ancje chê di “no jessi triestins”: ju viôt bielzà li, a lâ al mâr e a no fâ nuie dut il dì e a cjapâ i bêçs de “citadinance”.

Nol sarès costituzionâl tignî fûr cualchidun dome parcè che al è triestin, nono! Par cjapâ il redit di citadinance a cjalin cemût che tu âs l’Isee.

Cemût ise ce?

L’Isee.

Eh, cemût ise ce?

No “ise”, nono: Isee. Al è un numar che al covente par viodi trops bêçs che tu âs.

No bastaressial domandâ in bancje?

No, nono: l’Isee al cjape dentri dutis lis proprietâts, lis jentradis, i bêçs metûts tal cont corint… Di mût che prime di dâti il redit di citadinance a sedin sigûrs che tu sês cence bêçs.

Oh ben, chê e je une robe juste. Ma ise di fidâsi? Jo ju viôt bielzà, ducj chei che a domandin il redit, che dopo si distirin dut il dì tal sofà, tant il stât ju paie!

Però a àn di cirî un lavôr, se no lu pierdin, il redit!

Eh, bon, “tant lavôr no ‘nd è”, a disaran.

Al è par chel che a àn inventât i navigator!

O ben? Ju mandino vie pal mâr? Ah, cumò o ai capît! Prime a mandin a cjase i barcjons dai migrants, dopo a cjapin i nestris disocupâts e ju fasin navigâ fin in Afriche par tornâur il plasê!

No, no son navigadôrs che a van vie pal mâr: i navigator a coventin a judâti a cirî il lavôr.

Ah! O ai capît! Come chei de machine! Che tu tu i disis dulà che tu âs di lâ e lôr ti dan lis indicazions.

No, nono…

Ma forsit no rivin a capî, chei che a àn fate la leç. Cuant che un al dîs “no cjati lavôr” nol à un probleme di indicazions. Nol baste disi “volte a çampe e dopo va dret par dusinte metris: ve li che al è il lavôr!”

Ma no, nono, no son nancje navigadôrs in chel sens li.

E ce navigadôrs sono, alore?

Oms e feminis che ti judin a cjatâ il lavôr just.

E ce fasevino, prime, i navigadôrs?

Nuie, a jerin disocupâts, o crôt.

Ah, benon! No son rivâts a cjatâ un lavôr di bessôi e a varessin di judâ chei altris a cjatâlu? Robis di mats! O deventarìn un popul di sants, poetis e navigator! ❚

Bete di Spere

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +