Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO SON PERAULIS PAR VECJOS. Navigator

Bete di Spere

Mandi nono!

Mandi Bete! Contimi une robe: ma ce saressie dute cheste storie dal redit di citadinance, che o sint tant a fevelâ? Cumò bastial jessi talians par vê une paie?

Nol è propit cussì facil, nono: a son tantis regulis di rispietâ par vêlu.

O speri che tes regulis e sedi ancje chê di “no jessi triestins”: ju viôt bielzà li, a lâ al mâr e a no fâ nuie dut il dì e a cjapâ i bêçs de “citadinance”.

Nol sarès costituzionâl tignî fûr cualchidun dome parcè che al è triestin, nono! Par cjapâ il redit di citadinance a cjalin cemût che tu âs l’Isee.

Cemût ise ce?

L’Isee.

Eh, cemût ise ce?

No “ise”, nono: Isee. Al è un numar che al covente par viodi trops bêçs che tu âs.

No bastaressial domandâ in bancje?

No, nono: l’Isee al cjape dentri dutis lis proprietâts, lis jentradis, i bêçs metûts tal cont corint… Di mût che prime di dâti il redit di citadinance a sedin sigûrs che tu sês cence bêçs.

Oh ben, chê e je une robe juste. Ma ise di fidâsi? Jo ju viôt bielzà, ducj chei che a domandin il redit, che dopo si distirin dut il dì tal sofà, tant il stât ju paie!

Però a àn di cirî un lavôr, se no lu pierdin, il redit!

Eh, bon, “tant lavôr no ‘nd è”, a disaran.

Al è par chel che a àn inventât i navigator!

O ben? Ju mandino vie pal mâr? Ah, cumò o ai capît! Prime a mandin a cjase i barcjons dai migrants, dopo a cjapin i nestris disocupâts e ju fasin navigâ fin in Afriche par tornâur il plasê!

No, no son navigadôrs che a van vie pal mâr: i navigator a coventin a judâti a cirî il lavôr.

Ah! O ai capît! Come chei de machine! Che tu tu i disis dulà che tu âs di lâ e lôr ti dan lis indicazions.

No, nono…

Ma forsit no rivin a capî, chei che a àn fate la leç. Cuant che un al dîs “no cjati lavôr” nol à un probleme di indicazions. Nol baste disi “volte a çampe e dopo va dret par dusinte metris: ve li che al è il lavôr!”

Ma no, nono, no son nancje navigadôrs in chel sens li.

E ce navigadôrs sono, alore?

Oms e feminis che ti judin a cjatâ il lavôr just.

E ce fasevino, prime, i navigadôrs?

Nuie, a jerin disocupâts, o crôt.

Ah, benon! No son rivâts a cjatâ un lavôr di bessôi e a varessin di judâ chei altris a cjatâlu? Robis di mats! O deventarìn un popul di sants, poetis e navigator! ❚

Bete di Spere

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +