Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

EDITORIÂL – Il nestri sfuei, la Itache dai furlans

............
Erika Adami
Erika Adami

Assumi la direzion da La Patrie dal Friûl al è un privileç, un onôr. E par chest, o ringracii l’editôr, la associazion culturâl “Patrie dal Friûl”, pe fiducie che mi à dât domandantmi di cjapâ sù la incarghe e Dree Venier, che mi à passât il testemoni, pal otim lavôr che al à fat intai ultins agns vuidant il mensîl cun competence e passion sincire.

O ai tacât a scrivi sul nestri sfuei cualchi an indaûr, clamade propit di Venier. Une colaborazion che, dopo cualchi an di lontanance, o torni a puartâ indevant, ancje se intune vieste diferente, cun braùre e entusiasim, e une sensazion particolâr, chê che tu sintis cuant che tu tornis a cjase dopo di un lunc viaç. Tu âs il cûr e il cjâf plens di imagjins, vôs, profums, savôrs, tu âs vivût tantis esperiencis positivis e cualchi delusion, ma tu sês content di jessi di gnûf tal to nît, tra i tiei afiets. Ulisse al podarà viazâ par vincj agns o par simpri e cori su mârs diferents, parcè che tal so cjâf e je simpri Itache tant che pont fer dulà tornâ. O varès gust che La Patrie dal Friûl e fos un pôc la Itache dai furlans: un puart sigûr, un lûc che ti da acet, une cjase, chê che ti identifiche e ti rapresente, li che a son lis tôs lidrîs e par chest uniche e speciâl, di vê cure di jê.

La Patrie dal Friûl – tai siei passe setante agns di storie – e à contât il Friûl e pocât i furlans. E continuarà a fâlu, cun onestât e sens di responsabilitât, cun spirt critic e indipendent, simpri te nestre lenghe mari. No sarà la puartevôs di nissun, se no dai interès di une tiere cuntune culture e une storie che la scuele no insegne, ma che si à di jessi cetant braurôs, une tiere vierte a ducj, che e vîf ad implen la contemporaneitât e ogni dì e je clamade a metisi in zûc par fâ il so doman.

Fuarte di un grup di colaboradôrs straordenaris e cuntune vieste grafiche gnove, la Patrie e cirarà di stiçâ riflessions su chel che al sucêt tal nestri Friûl e di proponi ideis, ufrint un contribût pe sô cressite e pe cressite des diviersis comunitâts che lu componin, tal rispiet dai lôr dirits e scoltant lis lôr dibisugnis. Un impegn che no pues lassâ di bande la promozion dal pluralisim linguistic e culturâl, che al è aes fondis de autonomie regjonâl, di valorizâ pe sô impuartance e unicitât. Insiemi, e cul vuestri supuart, o lavorarìn par un Friûl plui furlan.

Erika Adami

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +