Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO PAR FURLAN… MA BOGNS. 54 dîs di viaç tal cûr des Alps | Gran Bal Dub, misture di folk e eletroniche d’Òc

............

54 dîs di viaç tal cûr des Alps

.
.

Gian Luca Gasca al è un zovin cuntune passion mostre pes monts, pai lôr paisaçs, pes lôr storiis e pe lôr int. Cun chest spirt, tal Istât dal 2015, al à decidût di fâ un viaç di une bande a chê altre des Alps. In 54 dîs, lant daûr de filosofie dal viazâ responsabil e duncje movintsi a pît o cui mieç publics, al è partît des bandis di Triest par rivâ a Nize.
Il so viaç al è stât un sgarfâ tra trois e stradis, tra pichis e valadis, tra borcs e boscs, ma soredut tra storiis e personis e al è deventât un libri che al da cont di incuintris, di discuviertis, di esperiencis e di resonaments in cont de mont e dal mont. Un test scrit cun sintiment e cun curiositât, che si fâs lei cun plasê. Pecjât par cualchi imprecision in cont di lenghis e dialets…
G. L. Gasca, 54 giorni nel cuore delle Alpi, Fusta, Saluzzo, 2016. ❚
___________________________
Gran Bal Dub, misture di folk e eletroniche d’Òc
.
.

La colaborazion tra Sergio Berardo (vôs, ghironde e milante altris struments tai Lou Dalfin e in altris progjets di musiche ocitane) e Madaski, innomenât produtôr e musicist, e va dilunc e si palese cu la produzion di une racuelte di sîs tocs che si pues discjamâju sore nuie in rêt. La azion musicâl e multimediâl, metude adun ancje cu la colaborazion di Chiara Cesano al violin e di Roby Avena ae armoniche e al semiton, e à chê di messedâ eletroniche e bai tradizionâi des Valadis ocitanis dal Piemont e ancje di chês altris tieris d’Òc. Il progjet si clame Gran Bal Dub e nol è un câs: la misture di ritmis, campionaments e sunôrs tradizionâi e fâs vignî gole di balâ o almancul di metisi in moviment, tra branles e rigodons in salse techno e dub e storiis di int cence confins.
Berardo – Madaski, Gran Bal Dub, www.granbaldub.com, 2017. ❚
par cure di Marco Stolfo

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +