Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORIS – INTERNAZIONÂL. Vitorie storiche dal bloc “Lavôr, democrazie e libertât”

............

Il bloc “Lavôr, democrazie e libertât”, sostignût dal principâl partît curdi BDP, al rive a un travuart di impuartance storiche cjapant 36 seçs in parlament cuintri i 22 dal 2007. Tra i candidâts indipendents che a àn vinçût a son Leyla Zana, premi Sakharov, e Hatip Dicle, a vuê in preson, ma ancje Ertugrul Kurkcu, leader dal moviment studentesc dal 1968.
LIS ELEZIONS_ Il Partît di Justizie e Disvilup (AKP) dal prin ministri Erdogan, al podê dal 2002, al à cjapât il 49,93% dai vôts cuintri il 46% dal 2007, sigurantsi une tierce legjislature consecutive, ma al à pierdût seçs: 326, cuintri i 341 dal 2007.
Il Partît republican dal Popul (CHP) al è rivât secont cul 25,93% dai vôts (135 seçs) cuintri il 20,88%, seguît dai nazionaliscj dal MHP (Partît di Azion nazionaliste) cul 13,02% (54 seçs) cuintri il 14,27%. L’AKP al à vude une grande sconfite in tantis citâts curdis tant che Diyarbakir, Mardin, Sirnak, Agri, Van, Bitlis, Kars e Siirt, mentri che il BDP al à viodût a cressi i siei vôts in dutis lis citâts li che al à presentât candidâts indipendents, fûr che a Dersim (Tunceli).
LA VITORIE_ Daûr dai risultâts, il Bloc al à vinçût in 17 citâts: Diyarbakir (6 su 6), Hakkari (3 su 3), Sirnak (3 su 3), Mardin (3 su 3), Van (4 su 4), Istanbul (3 su 3), Batman (2 su 2), Mus (2 su 2), Urfa (2 su 2), Mersin (1), Siirt (1), Bitlis (1), Agri (1), Igdir (1), Bingol (1), Adana (1), Kars (1).
Il BDP al à vût di presentâsi cun candidâts indipendents par rivâ al liminâr eletorâl dai 10% sul plan nazionâl, par podê otignî une rapresentance parlamentâr.
FUARCE DECISIVE_ Come pes elezions precedentis, il BDP al formarà un grup in parlament, deventant une fuarce decisive pe cuistion curde. In dut il paîs a son stâts grancj imbrois e violazions dal dirit di vôt, massime te regjon curde. Tantis delegazions europeanis a son stadis daûr al davuelzisi dal scrutini, e la presince di fuarcis dal ordin tai seçs eletorâi e je stade denunciade des delegazions curdis e europeanis. I eletôrs a son stâts obleâts a votâ in maniere palese in presince dai soldâts in tancj vilaçs, come Diyarbakir, Bitlis, Konya, Ardahan, Van, Urfa, Bingol e Dersim.
Redazion

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +