Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Sveaitsi Furlans

Dree Valcic

✽✽ Se o vessin i “atribûts”, o varessin di inçopedâsi devant de basiliche di Aquilee a zigâ dut il nestri disdegn cuintri la ipotesi di fâ un parc fotovoltaic bocognon ator di chês muris.
✽✽ Se o vessin “i atribûts”, no delegaressin dome ai comitâts la difese dal Tiliment des manovris di cui che al vûl l’enesim fisc ambientâl.
✽✽ Se o vessin i “atribûts”, o daressin il benvignût berlant “çondars, çondars” i rapresentants di une zonte che e compre, a colps di milions, edificis par ospitâ gnûfs uficis de Regjon, cuant intai nestris comuns al mancje il personâl.
✽✽ Se o vessin i “atribûts”, no varessin permetût che chel che al jere tra i miôr sistemis sanitaris europeans, al vignìs ridusût aes cundizions che si cjate vuê par vie di dirigjents nomenâts par merits di partît e no di competence.
✽✽ La liste dai “se” e podarès slungjâsi in ogni setôr de vite e de robe publiche.
✽✽ Ma, se o vessin pardabon “i atribûts”, par prime robe o varessin di recitâ un “mea culpa coletîf” par no vê capît che al Friûl e ai furlans nol ur è mai stât dât nuie, se no a presit di lavôr e sacrificis.
✽✽ Al veve forsit reson cui che, dopo dal taramot, nus visave dal pericul che al derive dal flus di tancj bêçs pe ricostruzion e cemût che chest al varès podût creâ une sorte di indurmidiment des cussiencis.
✽✽ La storie de nestre tiere nus à insegnât simpri che dome devant de disgracie, dal pericul di sparizion tant che popul, o sin stâts bogns di replicâ cun fuarce, unitât di intindiments par dopo vinci lis sfidis.
✽✽ Intai decenis dopo no si sin acuarts che un altri Orcolat nol veve molât di scjassâ intes vissaris de politiche e che cumò al è pront par mostrâ la sô muse piês: chê de distruzion des cussiencis. Al à dislontanât la nestre storie, al à fat de omologazion il so credo, al gote fûr prepotence e paronance come che dome un diaul al savarès fâ. Al inmaghe i stupits cun promessis che mai al mantignarà, al ingaie sierfs in cambi di fedeltât vuarbe.
Si clame Podê, di là dal colôr dal tabâr, e vuê al pense di podê agjî cence fastidis e cence reazions.
✽✽ “Furlans sveaitsi” al diseve un vecjo volantin. E je ore di tornâ a stampâlu. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +