Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SIMPRI BOGNS. Diego Franzolini, Gotis ta lidrîs, Udin, 1990

............

“Tra la jarbe maronzine di rivài e agadòris / al è plen di violutis e pestelàcs. / Pomârs e zariesârs in floridure ‘e piturin la / campagne di ovate blancje e rose fra qualchi / pinelàde di vêrt dal formènt ben petenât. / Tal serèn, tendis blancjs sparnizzadis ‘e fâsin / vetrinis di monz e di mâr”.
Cussì e scomence la jentrade, poesie che e vierç cheste racuelte di un centenâr di pagjinis, inricjide di une presentazion di Domeni Zanier e di vot dissens di Mario Snaidero.
Poesie une vore musicâl chê di Franzolini, tant al è vêr che cualchidune des sôs composizions e je stade metude in musiche (e intal libri o cjatin ancje i spartîts): La spassizade e Une vilote di sere di Albino Perosa, Une vite di Donatella Cantarutti La cjantade dal borc Vilalte di Oreste Rosso.
Il libri si divît in dôs sezions.
La prime Aiar di paîs, e je plui lizere, e fâs pensâ un pôc a Pieri Çorut: contemplazion de nature, poesiis di ocasion (gnocis di aur, il milenari di Udin, ostariis preseadis), Nadâl, Carnevâl e v.i. Par chel che al inten la forme, il poete al à une preference pal viers otonari (no simpri perfet, pe veretât), che i da ae pagjine chel savôr di musiche cussì plasevul. E si siere cu la biele imagjin dal contadin che, impen de aghe sante, al tocje la man intal so sudôr.
La seconde part Peraule pelegrine e je plui intimistiche, e sgjave plui a fonts intai sintiments. La note dominante e somee chê de nostalgjie par un Friûl che nol è plui chel di une volte e ancje pai furlans che no son plui (Il rosâr di gno pari, Dome jê). E il libri si siere cuntune altre biele imagjin: une mieze cocule che e fâs fente di sei une nâf e che e va vie sul roiuts, soflade dal cûr content dal poete-frut.
Franzolini, inte sô vite lavorative, al è stât un tecnic di implants industriâi, no dal sigûr un leterât. Epûr al à savût coltivâ cheste passion pe poesie, pe culture, pe storie (intal 2015 al à dât fûr un libri su la vicende dai cosacs in Friûl).
Un biel esempli! ❚
✒ Laurin Zuan Nardin

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +