Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

PREMI. La Patrie dal Friûl al premi Simona Cigana

............

I gjenitôrs di Simona Cigana, zovine gjornaliste muarte a dome 30 agns tal 2007, a àn volût istituî un premi gjornalistic a la memorie de lôr puare fie.
Il concors rivât a la tierce edizion, puartât indevant dal president Piero Angelillo cun dut il Circul de stampe di Pordenon, al gjolt de poie di diviers ents publics e privâts e si sta ritaiant un puest di dut rispiet tal panorame dal gjornalisim talian, come che i à tignût a marcâ il president dal ordin Enzo Iacopino, che al à mandât i siei salûts e si à scusât par jessi stât tratignût a Rome.
I elements cualificants dal premi Cigana a son diviers: prin di dut al à chê di volê jessi un stimul pai zovins gjornaliscj: chest an a àn partecipât 48 di lôr. Al à dôs categoriis, une sportive, grande passion di Simona, e une di inchieste, ven a stâi, come che al è stât di plui voltis vie pe cerimonie di premiazion ai 16 di Novembar a Davian, une des manieris di fâ informazion, forsit dispès tra lis plui discomudis, che miôr a rapresentin il concet di “libertât di espression”.
Cun di plui al valorize ancje il patrimoni linguistic de nestre regjon, lant a premiâ ancje i articui scrits par furlan, sloven e todesc. Propit ta cheste sezion al è stât premiât “I Furlans de Transiberiane” publicât su La Patrie dal Friûl n. 10 di Otubar dal 2011 e scrit di Christian Romanini, che al à ricevût la targhe dal President dal Consei regjonâl par man dal conseîr Maurizio Salvador. L’articul al conte un cjapitul forsit no masse cognossût de epopee de emigrazion furlane: il contribût che lis maestrancis furlanis a àn dât a la costruzioni di chê che e jere ta chei agns la plui grande ferade dal mont, la Transiberiane (www.lapatriedalfriul.org/?p=7921).
Ritirant il premi Christian Romanini al à volût ringraziâ i gjenitôrs di Simona Cigana e ducj i organizadôrs. Tal so intervent al à ricuardât la impuartance de informazion midiant dal ûs des lenghis minorizadis intun moment storic come chest dulà che la globalizazion e riscje di omologâ dut e ducj «Contâ i fats par furlan al significhe no dome doprâ un codiç linguistic, ma trasmeti i nestris valôrs, la nestre identitât».
Sul sît www.stampa-pordenone.it si pues cjatâ il verbâl de jurie e il resocont complet de cerimonie di premiazion. ■
Redazion

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +