Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO PAR FURLAN, MA BOGNS. Gweltaz Adeux, rock breton melodic e potent

............

Sot dal arbul di Nadâl al è rivât il gnûf disc solist di Gweltaz Adeux, che dai prins agns Otante dal secul passât al è un dai personaçs plui impuartant dal panorame musicâl de Bretagne, in gjenerâl e in particolâr inte suaze de produzion in lenghe bretone. L’album, che tal so titul (“Eyjafjallajökull”) al ricuarde il non di un vulcan islandês, al met dongje dodis tocs di rock melodic e potent, cjantâts e sunâts cun snait e cun mistîr.

L’implant des cjançons al è sempliç e di sostance, vôs e ghitaris a jemplin i spazis, la sezion ritmiche e fâs il so e ogni tant al salte fûr ancje un piano, un orghin o cualchi percussion che a insiorin la recipe che par so cont e je za sauride e svariade.

Il disc si disvilupe tra la ande pop de cjante che i da il titul ae racuelte, rivocs di hard rock e gotis di psichedelie. Une segnalazion particolâr le merete “Mil Den”, che e conte di chei tancj di lôr che ogni an a fasin la Redadeg (la maratone pe lenghe bretone) e là che si ricognòs un riferiment ae linie armoniche di “Ni a sell ouzh an heol”, classic dal repertori dai EV, la storiche band di Nantes là che Gweltaz Adeux al à cjantât e sunât dal 1981 al 2007.

Gweltaz Adeux, “Eyjafjallajökull”, Coop Breizh, 2017.
di Marco Stolfo

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +