Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Nicole Coceancig: la vôs dal coragjo e de inclusion e rapresente il Friûl a Suns Europe e in Italie

Moira Pezzetta

Nicole Coceancig, zovine cjantautore furlane, e rapresente une des plui preseadis vôs de musiche furlane e ancje taliane, cun la abilitât di dâ vôs ai invisibii, ai diviers, e a chei che a lotin ai confins de societât. La sô art e je une fusion di autenticitât e sensibilitât, esprimude te lenghe de sô tiere, il furlan.
◆ O vin za scrit di jê, e dai siei progjets puartâts indenant ancje cun altris brâfs cjantautôrs e musiciscj furlans. Cu la vitorie de XXVII edizion dal prestigjôs Premi Ciampi, Nicole si è afermade come une des vôs plui di rilêf e origjinâls de sene musicâl taliane contemporanie.
◆ Il Premi Ciampi, dedicât al ricuart dal cjantautôr livornês Piero Ciampi, al è cognossût par premiâ chei artiscj che a fasin musiche fûr dai schemis, cence compromès, in mût autentic e cuintri curint. Chest an, Nicole e à concuistât la zurie presentant doi siei tocs origjinâi, “Cjare mame” e “Di trop che o ai cjaminât”. I tocs che e scrîf a son par furlan, parcè che la sô lenghe e devente strument di resistence culturâl e mieç par contâ storiis fuartis e universâls. In particolâr, “Di trop che o ai cjaminât” al è stât sielt ancje par SUNS Europe, il festival internazionâl che al celebre lis lenghis minoritariis rivât ae sô decime edizion, dulà che Nicole e à rapresentât il Friûl intune fieste de musiche adun cun artiscj di diviersis nazionalitâts e lenghis.
◆ La partecipazion di Nicole a SUNS Europe e je un pas decisîf te sô cariere, parcè che chest festival, che al celebre la diversitât linguistiche e culturâl di tancj popui de Europe, al è la suaze ideâl par une artiste come jê. La sô esibizion dai 19 di Otubar stâts a Udin e à sigjilât il so rûl impuartant di rapresentante dal Friûl, cuntun messaç di sperance e dignitât che e vûl trasmeti tes sôs cjançons. La sô presince a chest festival e à dimostrât une volte di plui cemût che la musiche e rive a puartâ il furlan sui palcs internazionâi, fasint de sô lenghe une vôs universâl che puarte cun se i valôrs di inclusion e coragjo.
◆ Ce che al rint Nicole une cjantautore speciâl e je la profonditât dai temis che e tocje tes sôs cjançon. I sei tocs a contin storiis di coragjo, di emancipazion, di chei che a lotin par un futûr miôr. La sô vôs fuarte e sclete e tocje la anime, fasint rivocâ lis vôs di chei che spes a restin cence o a vegnin metûts a tasê. Il so impegn par une musiche sociâl si viôt in ogni note e ogni peraule che e scrîf.
◆ L’album tant spietât “Zohra”, che al rivarà in Dicembar, al e un concept album dut par furlan, e al rapresente un moment di svolte tal percors di Nicole. “Zohra” al conte la storie di une zovine frute pakistane che, passant pai Balcans, e scjampe tal Friûl par cirî libertât e dignitât. E je une storie che e conte di coragjo e di resistence, e dentri la figure di Zohra, Nicole e dâ vôs a dutis chês feminis cul sium di fâ une vite plui buine, vê un futûr, ma che no puedin partî par vie dai tancj impediments.
«E je une storie di coragjo,» e spieghe Nicole, «che e cir di dâ vôs a dutis chês feminis che, come Zohra, a ciraressin di scjampâ, ma no puedin par vie di les e politichis injustis. La mê musiche e je feminîl e sociâl, impegnade a lotâ cuintri lis injustiziis e a promovi la inclusion.»
◆ Il sô debut discografic dal 2019 cun l’album “Effe” al à za dimostrât il sô talent di miscliçâ sonoritâts popolârs furlanis cun tescj che a maravein par la lôr imediatece e veretât. Ma al e cun il gnûf album “Zohra” che Nicole a vûl fâ un pas plui decisîf, creant une musiche no dome par fâ divertî, ma par movi lis cussiencis e stimolâ il cambiament.
◆ Cuntune cariere in cressite, Nicole e je une artiste che e puarte sui palcs no dome la sô vôs, ma ancje un messaç di sperance e di lote par un mont plui just. La sô partecipazion a la serade di premiazion dal Premi Ciampi, il 21 di Novembar tal Teatri Goldoni di Livorno, e sarà une ocasion special par condividi la sô musiche cuntun public plui grant, condividint il palc cun artiscj come Nada, Teho Teardo e Blixa Bargeld. Ma ce che al marcje Nicole e je la sô capacitât di restâ autentiche, di cjantâ cun il cûr par chei che no àn vôs.
◆ Il viaç di Nicole Coceancig al è dome tacât, ma il sô impat su la musiche e su la societât al è za evident. Cun la sô musiche, Nicole e invide a riflet e a cjapâ posizion, trasformant ogni note in un at di resistence e di sperance. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +