Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

L’obietîf: “Fâ scuadre par lâ viers de inovazion”

Serena Fogolini
PAOLO PATUI
PAOLO PATUI

E covente une sburtade par rivâ a un public gnûf, slargjâsi e cjalâ indenant

Paolo, prime di dut compliments. Te spietavistu?

Sigûr che no, ma e jere une disfide che mi stiçave e o savevi di vê lis competencis justis. O crôt di vê puartât indevant un lavôr impuartant in chest setôr intai agns passâts. E po o ai a cûr il fat che in chest moment il teatri furlan al è vîf, ma in maniere individuâl. A son tantis lis esperiencis che però no àn un coordenament. In chest sens, il Teatri Stabil nol à di imponi un percors, ma al à di puartâ a un rinovament. E covente une sburtade par rivâ a un public gnûf, che nol à di jessi chel dai “furlaniscj”, ma al à di slargjâsi e cjalâ indenant.

_

Primis ideis di puartâ indenant?

Clarementri il Teatri Stabil al à di produsi e di meti in sene spetacui. La cuantitât e la cualitât a dipendaran dal budget, che nol è inmò definitîf, parcè che o stin spietant de Regjon un contribût supletîf. Dal sigûr a saran dôs produzions gnovis. Une e à di vê la capacitât di spiegâ ai furlans e no dome che il teatri furlan al à une grande tradizion, biel che chê altre e varà di mostrâ la necessitât di rinovâ cheste ereditât. Un lavôr al varà di jessi fat pai zovins e pes scuelis, parcè che lôr a son il nestri public di doman, e bisugne fâur capî che la lenghe furlane e je une risorse di no pierdi. Infin, o pontarai ancje su “Trame Ricucite”, par vie che al à un format cuntune funzion divulgative buine ancje par chei che no van simpri a viodi spetacui o che no cognossin il teatri furlan.

_

Trame Ricucite” però al è un progjet indulà che il cast nol è fat di professioniscj.

Il Teatri Stabil al à di jessi professionâl, ma nol à di smenteâsi che e esist dute une schirie di operadôrs semiprofessioniscj o amatoriâi che a puedin puartâ il lôr contribût.

_

Duncje tu saressis par slargjâ lis colaborazions, no cate la sielte di cjapâ dentri dome ciertis realtâts par dâ vite ae associazion.

No jeri cuant che a àn fondade la associazion e no pues dî nuie su lis decisions che a son stadis fatis. O pensi dut câs che il Teatri Stabil al vedi di cirî colaborazions ancje fûr, se no al è il pericul sì di creâ un cercli sierât che al va in curt circuit. Un concet impuartant al è che si à di sostignî lis realtâts che a operin za sul teritori. Jo o soi pe viertidure, po dopo al è clâr che lis robis si fasaran biel planc.

_

Biel planc ma cuntune scjadince di un an. Isal un timp suficient par meti in pîts produzions e puartâlis indenant?

Si rive a scomençâ. O crôt che il pinsîr dal Cda al sedi stât chel di no dâ une incarghe a un diretôr artistic par trê agns e dopo chel al fâs ce che al vûl, ma di podê tignî di voli il so lavôr. Mi plâs dut câs marcâ il fat che e je stade metude une clausule indulà che si specifiche che il diretôr artistic nol à di firmâ regjiis, di mût che il so nol sedi un fâ autoreferenziâl.

_

In passât tu vevis za vude une esperience simile, cu la Farie Teatrâl. Ce no aial funzionât ta chê volte?

E je une cuistion complicade, ma o pues dî che cuant che si metin in pîts progjets dal gjenar, il travuart al à di jessi il teatri furlan, no la istituzion. Al è clâr che se si partecipe dome par privilegjâ la proprie realtât, alore al larà dut a murî. E al è propit cu la cussience di ce che al è sucedût e che nol è lât a bon che o vin di lavorâ pal avignî di un Teatri che al sedi pardabon Stabil. ❚

 

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +