Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

(L)INT FURLANE. Al Pd no i plâs il furlan

............


.
.

Pardut il Friûl, ancje par vie de pôre dai atentâts, a son passâts in chescj mês estîfs miârs e miârs di turiscj, in maiorance forescj che – dispès pe prime volte – si son cjatâts a contat cu la nestre realtât.
**Une realtât – inte maiorance dai câs – tibiade, par ce che al rivuarde la cognossince, de universalitât di Vignesie, di un gjeneric Nordest, misteriôs par tancj talians.
**In cheste vetrine espositive de nestre ufierte turistiche e slûs, al è propit il câs di dîlu, tant che uniche perle, la iniziative che la nestre riviste – in graciis dal cjalâ lontan de Provincie di Udin – e à metût in at par fâ capî ai nestris vacancîrs che pardabon a jerin “ospits di int uniche”, cemût che al diseve un vecjo messaç promozionâl de Regjon.
**Unics tant che chê lenghe furlane che a podevin cjatâ scrite e stampade su chês pagjinis, suntun gjornâl vêr, intes struturis ricetivis no dome alberghieris, là che si cjatavin a stâ.
**Un segnâl fuart par fâ savê che a jerin devant di un popul cuntune storie milenarie, une culture ancjetant curiose e particolâr: une imagjin insume divierse di chê omogjeneizade e superficiâl che par solit a cjatin fûr intes campagnis publicitariis, intai depliants regjonâi e in masse vuidis.
**Un progjet smirât, no une difusion a ploie di un volantin che si pues dismenteâ, ma un “souvenir” particolâr di meti te valîs, di puartâ a cjase e di mostrâ ai amîs: cheste e je promozion par un bacin di utence che simpri plui al cîr feriis diviersis, particolârs, sioris di un pont di viste culturâl e sociâl.
**Dulà che e conte la esclusivitât, che e sedi antropologjiche, naturâl o enogastronomiche. E i coscj a rapresentin un aspiet di ogni iniziative.
**La domande che o fasìn duncje al Pd, incagnît opositôr de delibare provinciâl di contribût, se no fos stade la “Patrie”, cence l’intervent de Provincie a colaborâ cui gjestôrs di albierc, cuale iniziative, cuâl program si varessial presentât intal setôr turistic bon di valorizâ, di sostignî la lenghe furlane tant che valôr zontât de ufierte turistiche?
**Se di no, al è dibant fâ cunvignis su lis lenghis minoritariis, cjantâ i lauts di ARLeF e Filologjiche, cuant che dopo si alcin mûrs cuant che il furlan al devente realtât vive e propositive.
di Dree Valcic

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +