«Contecurte» (www.contecurte.splinder.com) al è un blog coletîf dulà che si presentin contis curtis (une pagjine o mancul), di diviers autôrs. Ogni mês nus proponin une conte publicade di cuant che al à viert, dal 2009.

ERACSAM
di Spirt Anonim
A Lenart la robe che i veve vût pesât di plui e jere stade tornâ a scrivi, ma aromai, dopo passât tant timp, nol jere plui un probleme…
Chê domenie di un vincj agns prime, cuant che al jere frut, come tantis domeniis i siei lu vevin menât in paîs, là dai nonos: come simpri, dopogustât, intant che i grancj a passavin oris a cjacarâ, a lui i plaseve di mats lâ a sfurigâ tal cjast cun so fradi.
Tra mil strafaniçs, polvar e fintremai vuaìnis secjis e scus di blave cheste volte al veve cjatât alc di speciâl, un piçul tesaur, ancjemò plui preziôs par vie che al colave just tal so moment: di un peçot e jere vignude fûr une mascare, dismenteade là sù cuissà di trop. Al veve pensât a colp che no sarès lade mâl cul so vistît di arlechin di râs, comprât di so mari inte buteghe di zuiatui sul viâl: bon che e jere di len e no di plastiche, ma e jere biele slisse; un tic strambe, ma no veve chei nasons e chês bocjatis gresis che a savevin tant di vecjo, anzit no veve scuasi nissun rilêf, gjavadis lis busis dai voi e une bocje mieze vierte che no si saveve se e rideve o e zigave… infin infin ce che al deve plui tal voli al jere dome che e jere mieze blancje e mieze nere.
Le veve platade di corse tal so sac, cence che nancje so fradi si inacuarzès, e e jere restade li fin martars dopogustât, cuant che Lenart al veve di metisi in mascare par lâ ae fieste dai siei amîs: ce gust vistîsi di arlechin e cumò biade la ore si veve metût sù i bregons e la cjamese di mil colôrs, une scarpe tirade fûr di sot il jet e po ve che e ven fûr dal sac la mascare mieze blancje mieze nere.
“Ce biele, o ai propit gust di viodi cemût che mi sta!” dissal molant chê altre scarpe che no si veve ancjemò metût sù, e vie devant dal spieli di cjamare sô.
La mascare e jere biele, ma i deve une sensazion strambe: a cjalâsi tal spieli i vignive un sgrisul te schene, sù tal cjâf e fintremai dentri tal nâs.
Al veve scugnût sierâ i voi.
Tal tornâ a vierziju si veve cjapât la muse tes mans, al leve dut ben: nuie plui sgrisul, nuie di strani, dome che nol veve plui la mascare. Ce misteris…
“Boh, o metarai une di plastiche” … “spiete che mi mancje une scarpe”. Al jere lât svelt a tirâ sù la scarpe che al veve molât prime, ma no i jentrave: no si varès dismenteât plui la cjalade che i veve butât indaûr dal spieli chel altri Lenart, li fer cun dôs scarpis çampis in man.
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +
Gnovis / A Dael la presentazion dal libri “Fûc su Gurize”
Redazion
Si è tignude a Dael, ai 4 di Setembar, la ultime presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Inte spaziis de Cjasa dal Muini, a an presentâtn: Ferruccio Tassin autôr, Andrea Valcic President Clape Patrie dal Friûl e Diego Navarria, colaboradôr de “La Patrie dal Friûl”. lei di plui +
Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan
Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +


