La Patrie dal Friûl a Friuli Doc cuntun speciâl sul event de leture continue de Bibie par furlan
La storiche riviste in lenghe furlane e presente un inserto dedicât al plui grant event culturâl dal 2011 in Friûl
Friuli Doc nol è dome enogastronomie. Chest an il calendari dai events si insiore de presentazion dal numar speciâl de storiche riviste in lenghe furlane “La Patrie dal Friûl” che al fevelarà dal grant event de leture continue de Bibie par furlan davuelte dai 3 ai 9 di Avrîl di chest an.
Il mensîl al ven fûr intun formât particolâr, di fat: 16 pagjinis cui contignûts solits e un numar in bande di 16 pagjinis dulà che si contin «la storie, la int, lis emozions» de leture cun nons, curiositâts e intervistis ai protagoniscj, massime la int, dal aveniment.
Un numar di meti vie, duncje, par visâsi di cheste grande ocasion culturâl che e à rivât a vê une rispueste di popul grandonone, esaurint subit i puescj a disposizion tant che letôr e cun tancj di lôr che a varessin vût gole di partecipâ restâts fûr. L’ apontament al è par vinars ai 16 di Setembar aes 18.00 in Sala Ajace dal Comun di Udin. Dopo dai salûts istituzionâi di Furio Honsell sindic dal Comun di Udin, Pieri Fontanini president de Provincie di Udin e Lorenzo Zanon president de ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane), a saran i intervents di Dree Venier curadôr dal numar speciâl, pre Roman Michelot “La ereditât di pre Checo e pre Toni” e Angelo Floramo “Tal Nûfcent furlan”.
Va indevant a lei fracant chi —->
Al moderarà l’incuintri Christian Romanini e al fasarà lis conclusions Dree Valcic diretôr de La Patrie dal Friûl “Par un Friul plui furlan”.
Dree Venier intal editoriâl di presentazion al scrîf «Ancjemò une volte il popul furlan al à dimostrât di tignî ae sô culture, cui fats. Dut chest al à vût dome une atenzion momentanie: finît l’event, subit al è colât il cidinôr. (…) La Patrie dal Friûl e à invezit volût celebrâ cuntun speciâl di pueste l’event culturâl plui impuartant che si è davuelt in Friûl dal 2011 (celebrazions pai 150 agns dal Stât talian comprindudis, si intint)».
REDAZION
__________
La Patrie dal Friûl a Friuli Doc con uno speciale sull’evento della “leture continue de Bibie par furlan”.
La storica rivista in lingua friulana presenta un inserto dedicato al più grande evento culturale del 2011 in Friuli
Friuli Doc non è solo enogastronomia. Quest’anno il calendario degli eventi si arricchisce della presentazione del numero speciale della storica rivista in lingua friulana “La Patrie dal Friûl” (www.lapatriedalfriul.org) che parlerà del grande evento della “leture continue de Bibie par furlan” svoltasi dal 3 al 9 aprile di quest’anno.
Il mensile esce in un formato particolare, infatti: 16 pagine con i contenuti soliti e un inserto allegato di 16 pagine dove si raccontano «la storia, la gente, le emozioni» della lettura con nomi, curiosità e interviste ai protagonisti, soprattutto la gente, dell’avvenimento.
Un numero da conservare, dunque, per ricordarsi di questa grande occasione culturale che è riuscita ad ottenere una risposta di popolo grandissima, esaurendo subito i posti a disposizione per i lettori e con molti ancora che avrebbero partecipato rimasti esclusi.
L’appuntamento è per venerdì 16 settembre alle 18.00 in sala Ajace del Comune di Udine.
Dopo i saluti istituzionali di Furio Honsell sindaco del Comune di Udine, Pietro Fontanini presidente della Provincia di Udine e Lorenzo Zanon presidente dell’ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane), ci saranno gli interventi di Dree Venier curatore del numero speciale, pre Roman Michelot “L’eredità di pre Checo e pre Toni” e Angelo Floramo “Nel Novecento friulano”.
Modererà l’incontro Christian Romanini e farà le conclusioni Dree Valcic direttore della Patrie dal Friûl “Par un Friul plui furlan”.
Dree Venier nell’editoriale di presentazione scrive «Ancora una volta il popolo friulano ha dimostrato di tenere alla sua cultura, con i fatti.
Tutto questo ha avuto solo un’attenzione momentanea: conclusosi l’evento, subito è calato il silenzio. (…) La Patrie dal Friûl ha invece voluto celebrare con un apposito speciale l’evento culturale più importante che si è tenuto in Friuli nel 2011 (celebrazioni per i 150 anni dello Stato italiano, comprese, si intende)».
LA REDAZIONE
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide che ven a 11 a buinore “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di resilience, dedizion e sacrifici, il nestri diretôr […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +
Gnovis / A Dael la presentazion dal libri “Fûc su Gurize”
Redazion
Si è tignude a Dael, ai 4 di Setembar, la ultime presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Inte spaziis de Cjasa dal Muini, a an presentâtn: Ferruccio Tassin autôr, Andrea Valcic President Clape Patrie dal Friûl e Diego Navarria, colaboradôr de “La Patrie dal Friûl”. lei di plui +
Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan
Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +
Lenghe minoritarie / FluxJudri25 – Giassico
Redazion
Conferece “Lingue minoritarie: le capitali della cultura e il rilancio del territorio” . A son intirvignûts Elena Gasparin, Dree Valcic president de Clape di Culture Patrie dal Friûl, Eros Cisillino president ARLeF, William Cisillino diretôr ARLeF, l’On. Guido Germano Pettarin e il coletif Lis Tarlupulis. FluxJudri25.Ca sot l’intervint di Valcic. lei di plui +
L’EDITORIÂL / Un Friûl disarmât
Walter Tomada
Lant ator pe Italie dispès al capite, cuant che si dîs di jessi furlans, di cjatâ int che nus dîs “Ah, mi visi dal Friûl! O ai fat il militâr a Udin!”. Prin dal taramot, un abitant su dîs chenti al jere un soldât e cheste ereditât di “tiere di primulis e casermis” se puartìn […] lei di plui +