Lis sieltis discutibilis in tiermin di promozion fatis de Regjon no si fermin al gnûf logo, ma ancje sul ultin personaç volût pe promozion a Vinitaly: l’atôr francês Gerard Depardieu, che nol à mai platât la sô passion pe buine cusine… ma a dî la veretât no dome furlane.
Prin di dut, o precisìn che no vin nuie cuintri la persone, ma nus lasse perplès che cierts siei «precedents» no àn fat «contâ fint a dîs» il Vicepresident regjonâl Luca Ciriani, assessôr al turisim e referent politc par cheste operazion, che si è invezit dimostrât entusiast… ma forsit nol saveve che…
Prin di dut Depardieu al è un che al sta cun ducj: ultimementri lu vin viodût ancje lei sant Agostin tant che catolic no praticant… e chest no lu fâs un testimonial di fiducie suntun prodot.
Ma fevelant di prodots enogastronomics, tal vin nus è concorint cun proprietâts ancje in Afriche e Pantelerie. No dome: al à dite ancje di amâ lûcs, tradizions e prodots de Pulie (Premio Barocco 2010) e di comprâ li i vignâi (e i puliês se son suiade danti la citadinance dal paîs, dal sigûr mancul onerose di une mission di pueste par lâ a insegnâi a fâ di mangjâ tal so ristorant…)
Cjalant plui indaûr, tal 2007 al è stât di jurie e testimonial ancje dal Festival dal persut di Parme.
Par cui che al cjale television, al è cognossût soredut pe publicitât – in napoletan cun contor di mandulins – de salse di pomodoro Cirio: ducj elements no propit furlans e, dut câs, ingombrants dal pont di viste promozionâl (Cirio lu à imponût sui maiôrs media statâi, no dome su chei locâi) e dal target di prodot.
Tant che testimonial, al ven doprât soredut suntune tipologjie di prodots: chê alimentâr, jentrant ancje in concorince jenfri i singui prodots come i vins de Puliis, ma ancje il Friulano… (al è tant che se Jerry Scotti al fasès publicitât no dome pal rîs Scotti ma ancje pe marcje Gallo o altri).
Cjalant cualchi altri esempli di istituzions che a àn contât VIPs, a difarence di Dustin Hoffman (testimonial pe regjon Marchis), Depardieu nol à plui un grant respîr internazionâl (e nancje doi Oscar). A difarence di Paris Hilton (testimonial dal vin prosec in latine) nol à un respîr internazionâl tal fashion.
Se la gastronomie taliane e sta di gnûf sorpassant chê francêse e lis dôs a son lis plui competitivis tra di lôr, parcè un testimonial francês, ven a stâi de concorince?
Tant che testimonial al baline cetant (fint tant che al cjate cui che lu clame e lu paie) e no savìn trop che Gerard Depardieu al zovarà pe promozion dai nestris prodots fûr di regjon, ma dal sigûr al à judade la ristorazion parigjine: cumò tancj furlans a àn savût che lui al à un ristorant te capitâl francese.
(REDAZION)
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +
Gnovis / A Dael la presentazion dal libri “Fûc su Gurize”
Redazion
Si è tignude a Dael, ai 4 di Setembar, la ultime presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Inte spaziis de Cjasa dal Muini, a an presentâtn: Ferruccio Tassin autôr, Andrea Valcic President Clape Patrie dal Friûl e Diego Navarria, colaboradôr de “La Patrie dal Friûl”. lei di plui +
Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan
Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +


