I politics furlans no contin nuie. Se cualchidun al fos ancjemò dubiôs su cheste veretât, al bastarès cjalâ in ce maniere che si compuartin cuant che i lôr coleghis triestins si metin a fâ casin par difindi il vantaç de citât. Cuiets, interès de citât cuant che a van dacuardi cui lôr, naturalmentri.
Se il grup triestin, dispès une vore trasversâl, si met a sberlâ, a menaçâ divisions, i nestris se fasin tes braghessis e a son pronts a cambiâ di colp idee.
Une sotanance psicologjiche prime di dut, cressude tai ultins agns parimentri al vignî sù di une gjenerazions che e à pierdût ogni contat cui interès dal Friûl.
Ma no dome chê. La impression di une regjie platade tal golf che e va indenant tant che un cjar armât e je simpri plui fuarte.
Cjalìn ce che al sta sucedint su la cuestion dal puart, sbalotât une di sì e chê altre ancje no de buere, ma de trussade tra grups di podê, cun riferiments internazionâi. Ma che a àn in bocje simpri la unitât regjonâl, e no àn mai metût sul plat la domande: «Cuâl isal l’interès gjenerâl dal teritori, su cheste cuestion?».
Di rispuindi a une altre domande: «Aes impresis furlanis, ai siei cumierçs, trop covential?» no si sumiin nancje.
Ma il groput di Camber e socis si sint fuart e al à reson a fâ ce che al fâs, viodût che ogni volte i furlans a tirin jù i bregons.
E po dopo, e je la Seganti che e zuie il so zûc ma – come che e à dimostrât cui bêçs gjavâts a Friuli doc ma no ae Barcolane e ae Bavisele – simpri in funzion antifurlane.
Cussì al va il mont di chestis bandis. Volêso une dimostrazion di trop regjonalistis che a son lis istituzions triestinis? Provait a cjalâ i barcons dal municipi e disêtmi se o vês mai viodude svoletâ la bandiere de Regjon Friûl – Vignesie Julie!
L’OM DI BURI
Apontaments / Sport… che ti trai! in Vile
Redazion
L’autôr Francesco Tonizzo al dialoghe cul diretôr da ‘La Patrie dal Friûl’ Walter Tomada. Si viodin a Vile Manin di Passarian ai 21 di Novembar dal 2025 aes sîs sore sere. A intervegnin: MARIO ANZIL Vicepresident e Assessôr regjonâl ae culture e al sport; ANDREA MARCON President Regjonâl dal CONI; DANIELE PUNTEL President de “Associazion […] lei di plui +
La conference / 4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN
Redazion
Grant sucès di public dal nestri incuintri par la conference di Ferruccio Tassin “4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN. Dai fusilâts di Vilès ai predis mandâts in esili: storiis di un Friûl ocupât.” che si è tignude îr sere, ai 4 di Novembar te nestre sede di Vicolo Sillio 4 a Udin. lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +
Gnovis / A Dael la presentazion dal libri “Fûc su Gurize”
Redazion
Si è tignude a Dael, ai 4 di Setembar, la ultime presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Inte spaziis de Cjasa dal Muini, a an presentâtn: Ferruccio Tassin autôr, Andrea Valcic President Clape Patrie dal Friûl e Diego Navarria, colaboradôr de “La Patrie dal Friûl”. lei di plui +
Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan
Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +


