Joibe ai 3 di Avrîl tal Palaç de Provincie di Udin, che par interessament diret dal President Pietro Fontanini e à colaborât pe realizazion dal concors fotografic, si è tignude la cerimonie di premiazion di “La tô Patrie intun click”.
La jurie dal premi e jere componude dal diretôr de riviste Dree Valcic, dal espert di fotografie Pierluigi Micelli e dal nestri grafic e fotograf Pier Antonio Zanini.
Lis 12 fotografiis rivadis in finâl a son stadis chês che mês par mês a son stadis sieltis par jessi publicadis su la riviste.
Prin di dut la jurie e à declarade la sô sodisfazion pe cualitât des fotos e in particolâr e à cjapât at che par cheste prime edizion il teme che plui al à ispirât i partecipants e je stade la mont.
A ducj lôr a son rivâts compliments de Jurie e il grazie de riviste pe partecipazion e par vê onorât cu la lôr sensibilitât il nestri biel Friûl, che al jere la finalitât di chest concors ven a stâi celebrâ la nestre Patrie. La jurie e à tignût cont no dome dal nivel tecnic, ma ancje e soredut dal messaç di chestis fotos che si son dimostradis chês plui identificativis dal Friûl e che a àn dât il miôr risultât tra dutis chês rivadis.
Tal verbâl de jurie e je stade duncje individuade la classifiche che o ripuartìn:
«AL PRIN PUEST: “pal omaç ae Cjargne, la Mari dal Friûl” si classifiche al prin puest la foto di TUMIEÇ VIODUDE DE MONT DI VERZEGNIS di Alessandra Chiandetti di Osôf».
La vincidore e à volût lassâ il premi ae Patrie, tant che segnâl di agrât: a jê i va il ringraziament di ducj nô.
Il verbâl de jurie al va indevant cul rest de classifiche:
«AL SECONT PUEST O VIN UN EX AEQUO: “par vê presentât in maniere origjinâl e ecuilibrade doi simbui de mont furlane” si classifichin al secont puest ex aequo IL GILBERTI TE NÊF di Mara Mardero e IL TOR DI GJIVIANO” di Bruno Caldana di Udin.
AL TIERÇ PUEST: “pe atmosfere oniriche di un paîs poiât tra cîl e tiere”, si classifiche al tierç puest la foto CLAVAIS di Andrea Tomasin di Mortean.
Tignint cont dal impegn e dal nivel gjenerâl des fotos, la Jurie e à ancje decidût di considerâ chês altris fotos finalistis dutis ex aequo al cuart puest».
Lis fotos rivadis in finâl a son stadis:
FEVRÂR 2013: Mara Mardero di Glemone: ripâr Gilberti, su la mont Cjanine
MARç 2013:Marco Vidoni di Buie: Feagne di gnot (glesie s. michêl in cjistiel)
AVRÎL 2013:Silvia Milocco di Sant Vît de Tor: Cjase viere a Paluce
MAI 2013: Angelo Moras di Cjampfuarmint: Pofavri
JUGN 2013: Sergio Briante di Buie: Casere Bordaie a Fors Davotri
LUI 2013: Alessandra Chiandetti di Osôf: passion pai lens, la loze
AVOST 2013:Alessandra Chiandetti di Osôf: Tumieç viodude de mont di Verzegnis
SETEMBAR 2013: Bruno Caldana di Udin: il tor di Gjiviano
OTUBAR 2013: Andrea Tomasin di Mortean: Clavais te fumate
NOVEMBAR 2013: Roberta Michieli di Dedeà (morâr a cuar di Rosacis) e Giuliano Zelco di Tavagnà (crôs di len trincee su la mont Paulâr)
DICEMBAR 2013: Martina Borsatti di Piotello (MI): Rai di soreli parsore Claut ❚
✒ Redazion
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +


