Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TV FRIÛL E CJANÇONS. Festivalfrascje

............

Istât: timp di mâr, di vacancis, e soredut di “cjançons dal Istât”. Chês che la prime volte che tu lis sintis tu disis “biele, cheste!”, la tierce volte tu disis: “Ah, cheste le cognòs!”, dopo dusinte e trê voltis tu disis: “Simpri chê? Vonde!”.
Fin a cualchi an fa, al jere un program che al celebrave propit chês cjançons li: il Festivalbar. E dal moment che ai furlans ur plâs recuperâ lis tradizions, specialmentri lis tradizions che a àn dentri la peraule “bar”, chest Istât la television furlane e rilance il Festivalbar, anzit: la Festivalfrascje.
Se nissun al veve capît parcè che il Festivalbar si clamàs cussì, cu la Festivalfrascje, finalmentri al è dut clâr: i cjantants a ziraran par dutis lis frascjis dal Friûl a fâ sintî lis lôr cjançons a ducj.
Par jentrâ a viodi il spetacul nol covente il biliet: baste lassâ jù la patente (che dopo al è miôr no vuidâ), e invezit de machinete o dai fulminants, te Festivalfrascje il public al tire sù in alt i tais.
Come al Festivalbar, ancje la Festivalfrascje e je la ocasion par consegnâ ai artiscj i plui grancj ricognossiments pes venditis, come il disc di aur, il disc di platin, il disc di modon (il modon al è simpri la robe plui preziose, par un furlan) e il prestigjôs disc di frico.
Ma rispiet al Festivalbar al è un grant miorament: cualchidun vevial clâr cemût che e faseve une cjançon a vinci te trasmission taliane? Di cjase no si votave, de place nancje. Une cjançon e vinceve e nissun al rivave a capî parcè che e veve vint.
Ma te Festivalfrascje al è dut plui facil: se a cualchidun i plâs une cjançon, i ofrìs di bevi al cjantant. Cussì il festival al devente ancje une prove di abilitât: cui che al vinç nol à dome di vê une biele cjançon che e plasi al public, ma al à ancje di rivâ a cjantâ cuant che al è cjoc! Parcè che ancje di Istât, e ancje se al è un cjantant, un furlan no si tire mai indaûr devant dai siei dovês, e la regule e je clare: al Festivalfrascje no si pues bevi in playback. ■
Bete di Spere

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +