Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA FABRICHE DAI… LIBRIS – CONTECURTE. Il cjâf inte sachete e Narcissus

............

IL CJÂF INTE SACHETE
di Dree Venier
O dismonti dal autobus e mi invii pal viâl viers l’ufizi, tignint lis man te sachete, batint il tac.
Al è un gnô mût di fâ carataristic: mi plâs vê lis mans tal cjalt. O soi un che al patìs avonde il frêt e di fat a voltis o met te sachete adiriture dut il braç, o un pît, o une gjambe, o il cjâf. Cuant che o fâs cussì la int pe strade si volte a cjalâmi scaturide, schifade o spaventade. Pazienze: o ai di stâ comut jo.
Dome stâ cu la man te sachete sierade cui dêts a pugn no mi plâs: strenzilis a pugn mi somee un simbul di violence, no sai… mi da fastidi. Savêso, jo o ai fat l’obietôr di cussience, ma migo par sghindâ il militâr: propit par convinzion inte noviolence.
A proposit di cussience: ogni tant o met te sachete ancje chê, tignintle li platade.
Ma no capìs parchè che cuant che o ai la cussience te sachete, pe strade nissun si volte.
NARCISSUS
di GIANFRANCO PELLEGRINI
E steve dut il dì denant dal spieli.
E tacave di matine, a pene jevade. Si slissave i cjavei, ju petenave, si piturave. A jerin ciertis zornadis che e cambiave dôs, trê voltis la petenadure. E jere buine di fâsi lis strecis e un moment dopo, mudât il vistît, lis disfave, tirant sù i cjavei intun cocon fof.
Il spieli al cjapave dut il ricuadri dal barcon, taponantlu. Inte cjamare no jerin altris barcons. Pe lûs… ben, a jê i bastave une cjandele.
Une dì, no si sa se par vie di un concul tirât de mularie o di un colomp che al jere lât a sbatii intor, il spieli al jere lât in mil fruçons e cun lui la imagjine rifletude di jê.
Disperade e cirì di tornâ a fâ sù la figure, provant a meti adun lis sclesis di veri e tentant di tacâ scaiis di voli cun tocuts di cee, sbrendui di nâs cun cjantons di bocje. Nuie di fâ! La fantate no tornave plui!
Alore e pensâ di metisi jê tal so puest, te suaze vueide dal spieli.
E montà sù sul antîl dal barcon, viert.

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +