Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CONTECURTE. Tren

............

A ncje usgnot al è in ritart, tant che simpri. Une rabie triste mi siere il gargat, o volarès vosâ, scjassâ lis sinis, ruvinâ lis sentis misaris, di plastiche, cjale ben, il mont al è dut di plastiche cence cûr.
O soi stuf, ingomeât. Pendolâr. Par lâ a vore.
Musis compagnis ogni dì, forestis, ce vuelistu, no tu rivis adore a vê confidence cun nissun, mieze ore di viaç insiemit a fevelâ dal timp, a scuinditi intes peraulis, par che no pandin il nuie de tô vite, puar om.
Ma usgnot alc si è rot dentri di me. Ce spietio? Tornâ a cjase, mangjâ e cjalâ la television e daspò fâ
fente di lâ a durmî, par vie che la gnot no mi polse, a vierzi i miei voi, i pinsîrs, tant che al cine, a proietin su la parêt fotografiis dal vivût vie pal dì, e, in blanc e neri, i ricuarts di frut e di zovin plen di siums.
Se almancul la femine no fos cussì strente di afiet!
Cuissà e varà ancje reson, aromai a son passe trente agns che o sin maridâts, nol è plui il timp dai figoteçs.
Biacemai che o vessin vût un frut par consegnâi il non, par un fin, par une compagnie!
Mi pâr di intrigâ, su la banchine, tal lavôr, a cjase.
No saressial miôr lassâ dut tant che un uciel migradôr, par lâ incuintri a un cîl diferent, salacor plui misericordiôs?
Chest al è fumul, usgnot doman e passantdoman.
Mi dulin lis maluseriis, mi dûl il mâl di vivi cence un svol, cence un rimpin, un ripieç, un toc di cuarde par saltâ fûr dal poç di vueit dulà che o soi sprofondât.
Mi pese spietâ il tren, chel brut mostro di fier trist, lari dal gno timp strassât.
Al rivarà sivilant, cheste volte lu fermarai: vonde.
***
Îr sere, inte stazion di Udin aes 19.15 un om, EF di sessantedoi agns al è sbrissât sot il tren locâl, rivât in ritart.
I pendolârs a son stâts compagnâts a cjase cuntune coriere. Il trafic inte stazion al è tornât normâl vie pe gnot.
di Giuliana Pellegrini

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +