Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Lavament vert – “Ambientalismo di facciata” – “Greenwashing”

Lorena Durisotti

Cun “lavament vert” si intint une comunicazion ingjanose su cuistions ambientâls. Intai ultins agns, a man a man che il probleme al cresseve, une vore di aziendis a àn scomençât a pandi il lôr interessament pe sostignibilitât, pe responsabilitât sociâl e pe difese dal ambient.
◆ Clâr al è che par disvelâ lis propriis convinzions e jessi crodibii bisugne fevelâ sclet, precîs e puartâ dâts di buine fonde. Nol è lât simpri cussì. Cualchi volte, daûr di afermazions publicitariis (“claims” par inglês) che a somein atendibilis, a son dome bielis peraulis e messaçs bausârs indreçâts a noaltris consumadôrs.
◆ Si à di tignî cont che o sin simpri ducj plui disponibii a cuistâ prodots biologjics e servizis che a rispietin l’ambient e il lavôr dai cristians ancje se a costin alc di plui de medie. E o sin puartâts a fidâsi de propagande, cence impegnâsi plui di tant a cognossi miôr e lâ insot.
◆ In altris peraulis, lis impresis disonestis a àn facil fâ profit cun prodots e servizis “verts” di non ma no di fat. Nol baste scrivi e fevelâ di sostignibilitât, bisugne meti adun, tai procès di produzion e organizazion, pratichis compatibilis cul ambient.
◆ Cuant che al capite, lu clamìn “lavament vert” che al vâl par ecologjisim di façade. Tant che sborfinâ la mufe sui mûrs dal bagn e daspò dâ di blanc par cuvierzi lis taculis di umiditât. Cun di plui, il “lavament vert” al pues lâ indenant tal timp par agnorums e durâ fintremai che i consumadôrs, i citadins e lis organizazions de societât civîl no capissin i trucs daûr di chestis comunicazions ingjanosis. Se invezit nissun al fâs câs, lis impresis a van indenant a fâle francje.
◆ La Union Europeane e à mandât fûr une vore di normis ambientâls. La diretive plui resinte, la 2024/825/UE, cognossude come “Empowering Consumers for the Green Transition”, e je stade publicade ai 6 di Març dal 2024 e e sarà operative dal 27 di Setembar dal 2026 indenant. L’obietîf al è chel di insaldâ e rinfuarçâ lis normativis za in vore e obleâ lis aziendis a jessi plui coretis tes lôr declarazions ambientâls.
◆ Din un cuc a www.eur-lex.europa.eu e www.europarl.europa.eu par fâsi une idee dal significât di cualchi etichete ecologjiche. In zonte aes cognossudis “EcolabelUE”, “Fairtrade”, “FSC” e altris innomenadis, al sarà miôr tignî di voli ancje www.ecolabelindex.com.
◆ In gjenerâl, stin atents aes frasis che no àn sostance e che a son dome fum tai voi, tant che: “I nestris furnidôrs a rispietin le nature”, “O sin simpri plui sostignibii”, “O vin calcolât cetant che o incuinìn”, “O compensìn lis nestris emissions di CO2” e cussì indenant.
◆ Par lâ a fonts, cjapìn il telefonin che al è simpri a puartade di man, informìnsi e, se no sin convints, lassìn pierdi di cuistâ.
◆ Tignint ancje cont che la cuistion dal “lavament vert” si sta slargjant ae politiche e ai guviers, la regule e reste simpri chê di stâ in vuaite. Par altri, in cualchi câs, l’intric al è dabon preocupant.
Fra lis gnovis straviantis, lis cjacaris su la sostignibilitât, la tindince, magari cussì no, ae polarizazion pro o cuintri la tutele di clime e dal ambient, vuê o sin obleâts a restâ informâts par capî, pal miôr vivi nestri e di chei che a vignaran dopo noaltris, e ancje par no fâsi cjoli vie! ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +