Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT. Contrat di servizi. Il timp al è scjadût

............

Tal mês di Avrîl al sarà firmât il gnûf contrat di servizi 2010-2012 jenfri il Ministeri des Comunicazions e la RAI. Un document cetant impuartant pe metude in vore de Leç 482 che e dîs a clâr che il contrat al à di tignî cont sei dal nivel minim di tutele par ogni minorance, sei dal fat che lis sedis RAI locâls à àn di ocupâsi de programazion in lenghe minoritarie.
La Leç e à zaromai 10 agns, il colôr dai guviers al è cambiât, ma in ducj i contrats di servizi firmâts fin cumò nol è mai stât scrit nuie di concret su chest argoment. A la piês si è fat riferiment ae pussibilitât che lis sedis locâls a trasmetin programs in lenghe minoritarie paiâts dai ents locâi, o ben ce che al sucêt za e, ven a stâi, programs che i utents a pain doi viaçs.
Tai agns passâts, lis pressions politichis e dai comitâts a àn sconzurât il risi che tal contrat no fossin nancje nomenâts la Leç 482 e i dirits des minorancis. La Regjon e à mandât tal mês di Fevrâr stât une letare ae Comission parlamentâr di Vigjilance, par che e dei il so parê sul document, e par che lis indicazions par realizâ i programs previodûts de Leç 482 a sein plui precisis. Une richieste al Guvier par podê vê une autonomie de RAI regjonâl compagne a chê de Provincie di Bolzan, e je stade fate ancjemò in Dicembar dal President de Regjon Tondo e dal Consei Ballaman.
La rispueste no je ancjemò rivade e la bataie e somee lungje. Forsi scrivi nol baste par fâ capî cualis che a son lis esigjencis dal popul furlan.
Federica Angeli

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +