Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Sgarfefurlans – Cirint furlans ator pal mont

Federica Angeli

Ai 2 di Jugn e je partide su lis frecuencis di Radio Onde Furlane Sgrafefurlans, la gnove trasmission di Loris Vescovo: un progjet/documentari de Comunitât Culinâr dal Friûl, finanziât de Regjon Autonome Friûl – Vignesie Julie e metût adun di Informazion Furlane/Radio Onde Furlane.
Par vot setemanis, ogni lunis aes 10.30, si podaran scoltâ storiis di emigrazion furlane in Australie e Asie contadis dai protagoniscj: di fat l’obietîf dal program al è propit chel di cjapâ sù sul puest un pocjis di testemoneancis di emigrâts/emigrants furlans par po fâlis cognossi ator.
Il progjet al è partît ae fin di Novembar dal 2007, cuant che Loris Vescovo al à cjapât il prin dai 13 avions che lu àn puartât in Australie, Gnove Zelande, Thailande e Cine. Dilunc di chest viaç al à cjatât e intervistât scuasit 50 furlans emigrâts o fîs di emigrâts che a son a stâ e che a lavorin intal forest: furlans di îr e di vuê, di etât une vore difarente dai 20 ai 80 agns, emigrâts ae fin dai agns ’20 o dome cualchi an indaûr. I protagoniscj di Sgrafefurlans a son propit lôr, intervistâts là che a son a stâ, parcè che il fin dal progjet al è chel di dâi vôs, di fâju fevelâ de lôr esperience cence filtris e mediazions. O scoltìn cussì storiis vivis e interessantis, che a sfantin vie cetancj lûcs comuns, e che a contin in maniere passionade ce che a pensin – come osservadôrs “esternis” – dal Friûl e de Italie.
Sgrafefurlans nus mene a scuvierzi paîs lontans, contâts cu la passion e la braure di cui che ju à sielzûts tant che la sô «patrie gnove», ma ancje nus sburtin a pensâ a temis une vore atuâi tant che la identitât, la multiculturalitât e la integrazion.
La trasmission si pues scoltâ sedi su Radio Onde Furlane, sedi in rêt sui sîts di Radio Onde Furlane www.friul.it e de Comunitât Culinâr dal Friûl www.friulicollinare.it. Cun di plui Loris Vescovo al à metût in linie il so diari di viaç, insiorât cun diviersis fotos, si pues leilu tal blog www.travelpod/travel-blog/sgarfefurlans.

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +