Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Suns Europeans

............

Spietant, une dì, di dâ acet a la finâl, ai 12 di Setembar (intant che o sin in stampe) Udin al ospitarà une des semifinâls dal Liet Festival il concors di musiche pes minorancis europeanis. Vot artiscj in rapresentance di ancjetantis minorancis linguistichis si esibiran li dal Teatri Palamostre ai 12 di Setembar e une jurie cualificade e decidarà il finalist vie pe esibizion dal vîf li dal Palamostre. Sore ae vivarose varietât di lenghis proponude dai grups e dai artiscj in concors e je significative ancje la cuantitât di gjenars presentâts: Dr deer & crc posse (Hip Hop de Sardegne), Encresciadum (Jazz de Val di Fassa), Harri Stojka (Gipsy Swing di Vienna), Chichimeca (Folck-rock acustic par catalan), Peppa Marriti Band (Rock cjantât par Arbëreshë), R.Esistence in Dub (Dub furlan/sart adun cun dr Boost di Casteddu), Ursina Giger (cjantautore soul dal cjanton dai Grisons), Lino Straulino (il nestri famôs puartebandiere furlan).
CANDIDATURE_ Come che si diseve al inizi, Suns e je dome la ponte dal iceberg di un lunc lavôr che di pôc al è sbrocât fûr te candidature di Udin par ospitâ lis finâls dal LIET tal 2011. A son in vore i preparatîfs par ospitâ un event che al clame dongje ogni an un numar grandonon di media e di operadôrs culturâi (BBC e CNN a son dome dôs des passe dîs televisions internazionâls che ogni an a son presintis a chest festival).
L’EVENT: I MITILI DI GNÛF INSIEMIT_ Tornant a SUNS, l’event che al fâs deventâ la manifestazion un event pardabon di no pierdi, al sarà l’ultin e unic conciert de reunion dai Mitili FLK. La formazion furlane storichementri plui impuartante de Gnove Musiche Furlane si tornarà a meti dongje te formazion origjinâl, chê de publicazion di Colors (il lôr disc plui famôs). I Mitili a fasaran cualchi toc gjavât fûr dai prins lavôrs discografics, clamant in teatri une vore di fans cu la nostalgjie de «belle epoque» dai prins agns Novante; agns che la musiche in marilenghe e ve un dai siei moments creatîfs plui alts e che e viodè i Mitili tant che unics protagoniscj.
Dree Venier

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +